czwartek, 9 kwietnia 2020

Bestseller i jedna z ulubionych książek Baracka Obamy - Normalni ludzie - Sally Rooney - Wydawnictwo W.A.B.

W obecny, domowy czas, warto nadrabiać książkowe zaległości! Powieść, o której u mnie więcej dziś, czekała na półkach mej biblioteczki nieco na swą kolej, a naprawdę warto po nią sięgnąć i przeżyć tę ciekawą, książkową przygodę. 


Normalni ludzie - Sally Rooney
Premiera: 26 lutego 2020
Wydawnictwo: W.A.B.
Tytuł oryginalny: Normal people
Tłumaczenie: Jerzy Kozłowski
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Ilość stron: 304


Jeśli spojrzycie na aktualną listę bestsellerów, książek, które cieszą się obecnie największym zainteresowaniem w naszym kraju, znajdziecie tam powieść Normalni ludzie, autorstwa Sally Rooney. Książka kusi oko czytelnika, naprawdę świetną, animowaną okładką, tonącą w niebieskościach. Warto zwrócić na nią uwagę, bowiem zbiera w zasadzie same dobre opinie. Pochwały na jej temat, pojawiły się na łamach The New Yorker, ale też Independent, The Guardian i New York Times. Jest to moje pierwsze spotkanie z tą młodziutką pisarką, Sally Rooney, urodziła się w 1991 roku w Dublinie, w 2017 pojawiła się jej powieść Converastion with Friends, Normalni ludzie, to jej druga książka, która została nominowana do prestiżowej Nagrody Bookera, co ciekawe, obecnie BBC, przygotowuje telewizyjną wersję tejże powieści. Nie ukrywam, iż po tak szumnych zapowiedziach, wiele oczekiwałam od powieści, czy spełniła zatem moje oczekiwania?  


Normalni ludzie, wciąga i zachwyca ciekawą fabułą, oto Connell i Marianne, których obecnie niewiele łączy, pochodzą jakby z zupełnie innych światów. Connell gra w piłkę, jest szkolną gwiazdą, Marianne zaś stroni od rówieśników, pochodząca z zamożnego domu dziewczyna, rzadko ma ochotę na społeczną integrację. W domu Marianne, sprząta mama Connella, chłopak odbiera ją z pracy, wówczas tych dwoje nastolatków zaczyna inaczej spoglądać na siebie nawzajem, rodzi się coś szczególnego. Powieść kipi od szczerych emocji i uczuć, napisana jest przystępnym i żywym językiem, czyta się ją z wielką przyjemnością. To mądra i emocjonalna książka, którą ukochał sam Barack Obama, także myślę, że podczas Waszej, książkowej wiosny, koniecznie musicie po nią sięgnąć!

 

21 komentarzy:

  1. Czuje, że powieść powinna przypaść mi do gustu😁

    OdpowiedzUsuń
  2. nie wiem czy to moje klimaty książkowe;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chętnie przeczytam, musi być ciekawa ta książka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Raczej nie moje klimaty książkowe :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem bardzo ciekawa tej książki. Lubię taką fabułę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zainteresowałaś mnie tą książką więc na pewno po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Książka czeka już na mojej półce, ale sprawiłaś, że chcę ją przeczytać znacznie szybciej, niż planowałam. 😊

    OdpowiedzUsuń
  8. Słyszałam o niej i już gdzieś czytałam, jednak nie mam w planach :)

    OdpowiedzUsuń