poniedziałek, 8 czerwca 2020

Opowiem Ci o zbrodni. Tom 1 - Historie prawdziwe głośnych spraw kryminalnych – Opowiadania ze wstępem Fajbusiewicza – Bonda, Brejdygant, Chmielarz, Guzowska, Kuźmińscy, Puzyńska!

Po lekturze drugiego tomu Opowiem Ci o zbrodni, po prostu nie mogłam odmówić sobie poznania tomu pierwszego. Jako, że kocham od zawsze literaturę sensacyjno-kryminalną, jest to książka wręcz obowiązkowa, mamy tu bowiem, w ramach opowiadań, śmietankę polskich, kryminalnych pisarzy!


Opowiem Ci o zbrodni. Tom 1 - Historie prawdziwe
Wstęp: Michał Fajbusiewicz
Autorzy: Katarzyna Bonda, Igor Brejdygant, Wojciech Chmielarz, Marta Guzowska, Małgorzata i Michał Kuźmińscy, Katarzyna Puzyńska
Premiera: 17 października 2018
Wydawnictwo: Kompania Mediowa
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Ilość stron: 280
 
 
Opowiem Ci o zbrodni, to pierwsza odsłona cyklu związanego z programem w telewizji Crime+Investigation, który poznałam od drugiej odsłony i chcąc nadrobić zaległości, sięgnęłam też po tom pierwszy. Jest to ponownie zbiór mini kryminałów, które napisali jedni najgłośniejszych, kryminalnych pisarzy polskich, mamy tu prawdziwe zbrodnie, sprawy kryminalne, które odbiły się sporym echem i wstrząsały całą Polską. W swoje ręce sprawy wzięli: Katarzyna Bonda, Igor Brejdygant, Wojciech Chmielarz, Marta Guzowska, Małgorzata i Michał Kuźmińscy i Katarzyna Puzyńska. Każda historia jest inna, czytając opowiadania jesteśmy bardzo blisko morderców, namacalnie badany sprawę i psychikę zbrodni, każdy z autorów postarał się, by czytelnik poczuł prawdziwość owych zbrodni. Pisarze w oparciu o akta spraw, analizowali przypadek, o którym stworzyli opowiadanie, historie zatem mrożą krew w żyłach. Wstępem książkę opatrzył znany i ceniony Michał Fajbusiewicz. Każde z opowiadań ma swój osobliwy klimat, trudno jest wybrać najlepsze, bowiem mamy tu istną śmietankę kryminalną polskiej literatury. Rozpoczynamy świetnym opowiadaniem Łaska Katarzyny Bondy, po czym przez karty książki prowadzi nas Igor Brejdygant z Sasquatch i Wojciech Chmielarz z Portret kobiety nad brzegiem morza. Doskonałe opowiadanie Marty Guzowskiej Dwa Kasztany w kieszeni, długo tkwiło w mojej głowie, szokujące jest także opowiadanie Małgorzaty i Michała Kuźmińskich Ludzie w autobusie. Kończymy genialnym opowiadaniem Morderstwo na dziesiątym piętrze Katarzyny Puzyńskiej. Wszystkie opowiadania są doskonale napisane, czuć tu doświadczone pióro autorów, dzięki temu książka wciąga, jak szalona. Gwarantuję Wam, jeśli jesteście miłośnikami kryminalnej literatury, trudno będzie Wam odłożyć Opowiem Ci o zbrodni, kończąc jedną historię, od razu chce się poznać kolejną. Mam nadzieję, iż światło dzienne ujrzy trzecia odsłona cyklu. Mocna, kryminalna pozycja, polecam bardzo, bardzo!
  

24 komentarze:

  1. Tytuł zapisuję, coś dla mnie ❤

    OdpowiedzUsuń
  2. Czuję, że te opowiadania mnie wciągną. No i same znane nazwiska autorów też kuszą. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Ooo coś dla mnie, takie kryminalne książki to ja lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię książki sensacyjno-kryminalne więc na pewno spodobałaby mi się ta książka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię zagadki kryminalne, czym straszniejsze tym lepsze hehe

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam kryminały, pozycja zdecydowanie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Oh thuis is not mytyope of nook but sounds pretty intertesting
    xx

    OdpowiedzUsuń
  8. Historie ukazane w tej książce są bardzo zajmujące.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bonde lubię tylko w takim wydaniu :)
    Książkę juz mam dawno na liście ze względu na tematykę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. The true story about crimes is always fascinating.

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo lubię tego typu tematykę.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo podoba mi się podobają zdjęcia, świetnie podkreśla klimat książki

    OdpowiedzUsuń