wtorek, 30 maja 2023

KRUK. Nevermore. Tom 1 - Kelly Creagh – Wznowienie kultowego cyklu w nowej szacie graficznej!

Macie swoją książkową listę, pełną planów na przyszłość? Na mojej, czytelniczej wish liście, od dawna już znajdował się cykl Nevermore.


Kruk - Kelly Creagh

Cykl: Nevermore - Tom 1

Wznowienie - Premiera: 22 marca 2023

Wydawnictwo: Jaguar

Oprawa: okładka miękka ze skrzydełkami

Ilość stron: 480

Jako miłośniczka ciemniejszych zakamarków literatury, koniecznie chciałam sięgnąć po książki Kelly Creagh, a jako, że wydawnictwo Jaguar, spod swych skrzydeł wypuściło wiosennie wznowienie pierwszego tomu serii, okazja była iście idealna. Wznowienie powieści Kruk, kusi wspaniałą okładką, świetnie korespondującą z fabułą, w czaro-fioletowych odcieniach. Kruk, jest debiutancką książką Kelly Creagh, rozpoczynającą trzytomowy cykl Nevermore. Pisarka jawnie przyznaje się do fascynacji twórczością Edgara Allana Poe, w którym i ja zaczytywałam się niegdyś totalnie. Czy zatem młodzieżowa powieść fantasy, przypadła mi do gustu? Otóż dojrzała kobieta z polonistycznym wykształceniem, którą jestem, zachwyciła się tą książką. Osią powieści jest oczywiście Edgar Allan Poe, z którym mamy styczność już w prologu. Demony. Wróciły. Zawsze wracały. Isobel jest nastoletnią uczennicą i czirliderką, gdy nauczyciel angielskiego, daje uczniom do zrealizowania projekt, który mają opracować w parach, dziewczyna nie jest zachwycona. Praca domowa ma dotyczyć nieżyjących autorów. Varen Nethers, intrygujący chłopak w gotyckim klimacie, zostaje przydzielony do Isobel, razem stworzą ciekawą prezentację, gdzie Edgar Allan Poe będzie grał pierwsze skrzypce. Poznajemy też otoczenie Isobel, rodzinę, jej chłopaka Brada i przyjaciółkę Nikki. W życiu Isobel, zaczynają dziać się dziwne rzeczy, na treningach popełnia błędy, rozstaje się z chłopakiem, zaś znajomość z Varenem pogłębia się. Mrok, sny, demony, cienie, tajemnice, wartka, dynamiczna akcja i świetny finał. Kruk wciąga, angażuje, wchłania nas w mroczny świat przedstawiony w powieści, a po finale długo pozostaje w czytelniku. Jestem zaskoczona, jak mocno ta książka mnie wciągnęła, czekam z wielką niecierpliwością na wznowienia kolejnych tomów. Prawdziwa, czytelnicza, mroczna uczta! 


 

  

18 komentarzy:

  1. Od czasu do czasu lubię takie mroczne klimaty, więc może się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdecydowanie moje klimaty :) Z początku pomyślałam o taki serialu polskim "Kruk"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam zatem bardzo :) Serial Kruk też całkiem dobry :)

      Usuń
  3. Będę miała na oku. Bardzo lubię twórczość Edgara Allana Poego. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piona, zaczytywałam się w nim w nastoletnich latach :)

      Usuń
  4. Słyszałam o tej książce i mam ją w planach :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo intrygująca pozycja. Może i ja się skuszę na krainę mroku :)

    OdpowiedzUsuń