sobota, 10 czerwca 2023

Londyńskie zasady - Mick Herron - Piąty tom cyklu Slough House - Sensacyjna powieść szpiegowska

Piąty tom cyklu Slough House, już od kwietnia kusi na księgarskich półkach. Kolejna odsłona powieści sensacyjno-szpiegowskich z Jacksonem Lambem w roli głównej, nie zawodzi fanów i trzyma poziom poprzednich tomów.

 

Londyńskie zasady - Mick Herron

Premiera: 26 kwietnia 2023

Wydawnictwo: Insignis

Tytuł oryginalny: London Rules

Cykl: Jackson Lamb - Slough House - Tom 5

Tłumaczenie: Robert Kędzierski, Anna Krochmal

Oprawa: okładka miękka

Ilość stron: 440

Cykl thrillerów szpiegowskich Slough House, rozpoczęła książka Kulawe konie, drugą odsłoną były Martwe Lwy, trzecią Prawdziwe tygrysy, czwarty tom, to Ulica szpiegów, piąty zaś najnowsza książka Londyńskie zasady. Powieść, podobnie, jak poprzednie tomy, bazuje na przygodach wydziału wyrzutków z MI5, jest to idealna lektura dla fanów kryminału, sensacji, czy powieści szpiegowskiej z dużą dozą humoru. Na podstawie tejże serii, powstał serial, w którym główną rolę, gra Gary Oldman, obejrzałam dwa sezony, zapowiadany jest już trzeci oraz czwarty. Londyńskie zasady, zabiera nas znów do Slough House, to miejsce, do którego trafiają wyrzuceni z elity szpiegów, oficjalnie zajmują się obecnie papierkową robotą. Pod kontrowersyjnymi skrzydłami Jacksona Lamba, kulawe konie znów działają. Tym razem rozpoczynamy od zamachu terrorystycznego, kim są zabójcy? W Slough House po minionych wydarzeniach, panują niezbyt pozytywne nastroje. Ważną rolę w tej odsłonie gra Roddy Ho. Wszystko dzieje się na tle Brexitu i w towarzystwie nowego szefa Regent's Park. Czarny humor, sarkazm, specyficzny klimat, dynamiczne dialogi i ostry język, piąty tom serii Slough House, to ponownie książkowa rozrywka na wysokim poziomie.


 

 

16 komentarzy:

  1. Nie znam tej serii, więc mam co nadrabiać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno warto zacząć ten cykl od samego początku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie tak, choć w zasadzie każdy z nich można przeczytać osobno :)

      Usuń
  3. Możliwe, że za jakiś czas sięgnę po tę serię. Jednakże jak na razie mam zupełnie inne plany czytelnicze.

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślę, że może mi się spodobać. Mój gatunek :) Fajna lektura na wakacje.

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam taki czarny humor :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym cyklu, a szczególnie w tej części jest jego dostatek :D

      Usuń
  6. Już piąty? Zatrzymałam się na trzecim

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeszcze nie czytałam cyklu, ale lubię książki szpiegowskie. Do tej pory przeczytałam Severskiego.

    OdpowiedzUsuń