sobota, 12 sierpnia 2023

Edgar Allan Poe i ciąg dalszy mrocznego cyklu! Cienie. Nevermore. Tom 2 - Kelly Creagh

Książkową przygodę z cyklem Nevermore, rozpoczęłam od wznowienia wydawniczego, które pojawiło się wiosną z tomem pierwszym, zatytułowanym Kruk. Pora zatem na świeżutką, drugą odsłonę Nevermore, oto powieść Cienie!

 

Cienie - Kelly Creagh

Cykl: Nevermore - Tom 2

Wznowienie - Premiera: 5 lipca 2023

Wydawnictwo: Jaguar

Oprawa: okładka miękka ze skrzydełkami

Ilość stron: 432

Pierwszy tom Nevermore, zdecydowanie skradł moje serducho. Mroczny klimat debiutanckiego cyklu autorstwa Kelly Creagh, która otwarcie przyznaje się do fascynacji twórczością Edgara Allana Poe, przypadnie do gustu podobnym do mnie, literackim mroczniakom. Osią serii jest Edgar Allan Poe, jego życie i twórczość, główną zaś bohaterką jest nastoletnia Isobel. Drugi tom, niewątpliwie należy przeczytać po poznaniu pierwszej odsłony, gdzie czirliderka i gotycki Varen Nethers połączyli swe drogi, po wspólnym projekcie szkolnym na temat Edgara Allana Poe. Varen uwięziony obecnie w ciemnym świecie snów Edgara Allana Poe, staje się inny i nieprzewidywalny. Isobel chce wejść do tegoż świata i uwolnić chłopaka, pomóc ma jej w tym tajemniczy i ambiwalentny Czciciel Poego, czyli Reynolds. Cienie, to ponownie demony, oniryczne tajemnice, napięcie, dynamiczna akcja i finał, który powoduje ciary. Świat przedstawiony w cyklu, pochłania czytelnika bez reszty, zaryzykuję twierdzenie, iż jest to jeszcze lepszy tom, niż początek serii. Doskonała, mroczna, wciągająca i jednocześnie bardzo niesamowicie przyjemna i czasem zabawna powieść, z płynąca szybko fabułą. Jeśli lubicie ciemniejsze zakamarki literatury, czy też kochacie klimaty zbliżone do Wednesday, koniecznie sięgnijcie po pierwszy, jak i drugi tom doskonałego cyklu Nevermore, warto!  


 

 

24 komentarze:

  1. Muszę nadrobić zaległości pierwszej części.

    OdpowiedzUsuń
  2. To na pewno ciekawa seria, do której warto zajrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę, że ta seria przyciągnie wielu czytelników :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Okładka mnie przyciąga, może dam jej szansę i sięgnę po 1 tom :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam bardzo, od pierwszego tomu, okładka zaiste świetna :)

      Usuń
  5. oj kocham nowele tego Pana;) mam w domu jakieś stare wydania wszystkich jego dzieł

    OdpowiedzUsuń
  6. Edgar Allan Poe jest bez wątpienia postacią bardzo ciekawą. Fajnie, że tyle jest do niego nawiązań w tekstach kultury, wszak na osobie Edgara Allana Poe zbudowana była jedna z piosenek tegorocznej Eurowizji ;)
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poszukałam i posłuchałam :) I ja się cieszę, że tak genialny twórca do dziś jest ceniony :)

      Usuń
  7. Jeszcze nie czytałam, ale ten cykl bardzo mnie kusi :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie jest to gatunek, który lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super, że osią serii jest Edgar Allan Poe! Bardzo go lubię. Fajnie, że ostatnio jest o nim nieco głośniej. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też się cieszę, od młodzieńczych lat jestem zakochana w jego twórczości :)

      Usuń
  10. Świetna okładka :) Pamiętam, jak opisałaś tom Kruk :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Miałam pisać, że nie bardzo, ale jeśli jest w podobnym klimacje do Wednesdey, będę chciała przeczytać 😄

    OdpowiedzUsuń