sobota, 30 września 2023

Pod obcym niebem i Spełnione marzenie – Sylwia Kubik – Dylogia obyczajowo-historyczna!

Pod obcym niebem i Spełnione marzenie, to wspaniała dylogia obyczajowa, której autorką jest poczytna, polska pisarka Sylwia Kubik.

 

Pod obcym niebem - Sylwia Kubik

Spełnione marzenie - Sylwia Kubik

Premiera: 12 października 2022, 6 września 2023

Wydawnictwo: Skarpa Warszawska

Oprawa: okładka miękka

Ilość stron: 336, 336

Sylwia Kubik zagościła już na moich książkowych półkach, świetną powieścią Mennonitka i hrabia, z wielką ciekawością zasiadłam zatem do czytania cyklu Pod obcym niebem, tworzącym dylogię obyczajowo-historyczną, opartą o historię dziadków autorki. Mamy rok 1939, trwa już wojna, młodziutka Marianna, kocha książki, jej pijąca alkohol matka, oczekuje zaś od niej zajęcia się rodzeństwem. Rodzinę dotyka bieda, brak jedzenia, ojciec również zagląda do kieliszka. Lucjan żyje w innej części kraju, jego rodzina również odczuwa skutki wojny. Oboje, pomimo sprzeciwu rodzin, decydują się podjąć zarobkową pracę na terenach Niemiec. Marianna wraz z poznaną Magdą, trafia do Gerdy Meyer na wieś Ebersberg, Lucjan zaś z siostrą Sabiną do bogatego gospodarza Karola Schredera. Książka Pod obcym niebem, mknie, jak szalona, nawet nie zauważyłam, jak szybko pochłonęłam ją. Marianna i Lucjan, poznają się w kościele, mają do siebie blisko, zatem ich uczucie szybko zaczyna kiełkować. Kończąc pierwszą część dylogii, od razu sięgnęłam po książkę Spełnione marzenie, bowiem fabularnie wiele się dzieje. Marianna i Lucjan, których związek przetrwał wojnę, są już rodzicami, a Ryszard zdrowo rośnie. Rodzina Kubików wybiera życie na rodzinnych Ziemiach Odzyskanych, znów jest tu sporo zmian i emocji. Książki Sylwii Kubik, mają w sobie to coś, co zawsze mnie zachwyca, doskonała, ciekawie poprowadzona fabuła i bohaterowie z krwi i kości. Niewiele autorek powieści obyczajowych potrafi mnie tak oczarować. Dylogia Pod obcym niebem i Spełnione marzenie, to iście idealna lektura na piękne, jesienne dni, czy wieczorki, polecam całym serduchem.



 

 

15 komentarzy:

  1. Muszę wreszcie poznać twórczość tej autorki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli znajdę chwilę czasu to na pewno zajrzę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobrze, że wieczory coraz dłuższe, bo tyle fajnych książek do przeczytania...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z jednej strony szkoda lata, z drugiej witam piękną jesień :)

      Usuń
  4. Myślę, że obydwie książki mogłyby mi się spodobać :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię historyczne klimaty. Będę miała te tytuły na oku. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam obie części, co mnie niezmiernie cieszy :)

    OdpowiedzUsuń