środa, 28 sierpnia 2019

Polska literatura piękna z nutą historii i sensacji, czyli nowość Wydawnictwa Szara Godzina - Sekret rodziny von Graffów - Bożena Gałczyńska-Szurek

Na wspaniałe, książkowe zakończenie lata, sięgnęłam po wydawniczą nowość Wydawnictwa Szara Godzina. Powieść Sekret rodziny von Graffów, autorstwa Bożeny Gałczyńskiej-Szurek, to świetny dowód na to, iż rodzima literatura ma się obecnie czym pochwalić. 

Sekret rodziny von Graffów 
Bożena Gałczyńska-Szurek
Premiera: 22 lipca 2019
Wydawnictwo: Szara Godzina
Oprawa: okładka miękka
Ilość stron: 288


Sekret rodziny von Graffów, to moje pierwsze spotkanie z autorką, Bożena Gałczyńska-Szurek, zaś ma już na swym koncie kilka ciekawych powieści, szczególnie zainteresowały mnie Cierpkie winogrona, Kręta droga do nieba, Wieczność bez ciebie oraz Klasztor zapomnienia, które planuję nadrobić, pisarka jest wiolonczelistką, pasjonatką teatru i hellenistyki. Książka na półkach księgarni, zwróci Waszą uwagę piękną okładką, oddającą klimat panujący na kartach powieści. Bardzo cieszy mnie fakt, iż literatura piękna nadal jest chętnie czytana przez współczesnego czytelnika, jako polonistka, mam nadzieję, że powieść doceni każdy świadomy odbiorca literatury.

 

Powieść pochłonęłam dosłownie w jeden dzień, fabuła jest świetnie skonstruowana, wciąga, jak szalona, łatwo nie można oderwać się od lektury. Książka napisana jest przystępnym, płynnym językiem, nie brak tu ciekawych postaci i tajemnic z przeszłości. Niemiecka dziennikarka Maria von Graff, kierowana prośbą dziadka, nestora rodu - Hansa von Graffa, który śmiertelnie choruje i chce on zgłębić sprawę losów swojej adopcji, udaje się w podróż z Berlina do wspaniałego Zamościa. Na miejscu, podczas prowadzenia śledztwa związanego z dziadkiem i innymi przodkami, pomimo sceptycznego nastawienia, pomocną dłoń podaje Marii archiwista imieniem Alfred oraz Andrzej, który jest historykiem, on poczuje do Marii coś więcej. Okazuje się, iż przeszłość rodu, to mnóstwo zagadek i tajemnic skrywanych przez lata. Fikcja i obyczajowe naleciałości, mieszają się tu doskonale z silnymi, historycznymi nawiązaniami i sensacją, całość zachwyca dynamiką, świetnymi opisami i dialogami. Genialna książka na koniec lata, powieść zachwyci zarówno miłośników literatury pięknej, jak i historycznej, ale polecam ją także zwolennikom dobrych powieści obyczajowych, z nutą sensacji, doskonała, rodzima literatura, warta zdecydowanie Waszej uwagi!


24 komentarze:

  1. o to by zaciekawiło moją siostrę!

    OdpowiedzUsuń
  2. Potwierdzam, fabuła bardzo mocno wciąga. Polecam lekturę tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem ciekawa czyby mi się spodobała.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawa historia, chętnie przeczytałabym tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj, coś czuję, że by mnie ta historia wciągnęła :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślę, że spodobałaby mi się ta opowieść :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie jest to tym razem pozycja dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, mimo wszystko polecam, bo to piękna mieszanka historii, sensacji i obyczajówki :)

      Usuń
  8. Znam twórczość tej autorki. Chętnie przeczytam tę książkę!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten tytuł i fabuła mnie zainteresowały, więc sobie zapiszę :)

    OdpowiedzUsuń