czwartek, 19 września 2019

Idealny na jesień, sensacyjny kryminał milicyjno-policyjny inspirowany prawdziwymi wydarzeniami – Gwiazdy Oriona – Aleksander Sowa - Wydawnictwo Lira – Seria z Emilem Stomporem

Jeśli lubicie kryminały, dziś mam coś dla Was! Myślę, że zbliżająca się jesień, to idealny czas na tego typu lekturę, zapraszam zatem na mą recenzję.


Gwiazdy Oriona – Aleksander Sowa
Seria – Emil Stompor
Premiera: 6 czerwca 2019
Wydawnictwo: Lira
Oprawa: okładka miękka ze skrzydełkami
Ilość stron: 352



Gwiazdy Oriona, to powieść autorstwa Aleksandra Sowy, jest to mój pierwszy raz z tymże pisarzem, z zawodu policjant, ma już zaś na swym kocie sporo powieści obyczajowych, kryminalnych, opowiadań, czy poradników, jego książki zachwycają realizmem, a znana jest przede wszytki seria astronomiczna, do której zresztą powieść Gwiazdy Oriona należy, mamy tu także Erę Wodnika, czy Punkt Barana, autor jest znanym pisarzem, który publikuje samodzielnie swe książki, tym razem powieść Gwiazdy Oriona, wyszła spod skrzydeł Wydawnictwa Lira, które wciąż zaskakuje mnie genialnymi pozycjami! Gwiazdy Oriona z pewnością nie umkną w półkach księgarni, oku miłośnika kryminałów, powieść bowiem zdobi okładka z policyjnym wozem, warto jej poszukać i wkroczyć w świat wraz z bohaterem - Emilem Stomporem. Powieść nie zawiedzie z pewnością kryminalnych maniaków, do który oczywiście i ja należę. Fabularnie mamy w Polsce okres PRL-u i transformacji, młody policjant, szeregowy Emil Stompor, pełen aspiracji, rozpoczyna w tym trudnym czasie, swą zawodową drogę i od razu musi stawić czoła trudnemu zadaniu. Na mrocznych terenach Zagłębia i Śląska, dochodzi do kilku bardzo brutalnych morderstw kobiet, policja pozostaje bezradna, a seryjny morderca nadal pozostaje na wolności. Przełom następuje, gdy ginie siostrzenica premiera, wówczas specjalna ekipa, do której należy właśnie Emil Stompor, ma wyjaśnić tajemnicę i przede wszystkim złapać zwyrodnialca – Wampira ze Śląska. (...)  z czasem granica między dobrem i złem znika (...) Przestępstwo jest złe. Żeby walczyć ze złem, trzeba samemu stać się złym. Powieść zachwyca naturalizmem, żywym, przystępnym językiem z naleciałościami gwary śląskiej, prawdziwymi jakby dialogami, bohaterami z krwi i kości, szczegółami z życia i pracy policjantów, pośród których panuje wówczas dość specyficzny podział. Gwiazdy Oriona, to prawdziwa perełka współczesnej, polskiej literatury sensacyjno-kryminalnej, gratka dla fanów mrocznych powieści osadzonych w policyjnych klimatach, ja jestem zachwycona, polecam tę książkę i Wam, istny ideał na jesienne wieczory! 

 

22 komentarze:

  1. Raczej nie mój gatunek ;) Ostatnio stawiam na lekką literaturę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lekkich, obyczajowych powieści również u mnie dość sporo :)

      Usuń
  2. Nie mój gatunek, ale polecę siostrze :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie planowałam czytać tej książki ale sprawiłaś, że zmieniłam zdanie. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapowiada się bardzo ciekawie :) Chociaż osobiście wolę lżejszą literaturę :)
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kryminały to typowo moja bajka. Kiedyś rzadko sięgałam, ale teraz czytam je notorycznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super :) Ciesze się, ja jestem od zawsze zdeklarowaną fanką kryminalną :)

      Usuń
  6. Faktycznie wydaje się na jesień w sam raz :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię kryminały, ale zależy to wszystko też od całokształtu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam kryminały, ten bardzo mnie zainteresował. Chyba nigdy nie czytałam żadnego autorstwa prawdziwego policjanta ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie znam tej książki, ale będę miała ją na uwadze jak zbraknie mi pozycji do czytania.

    OdpowiedzUsuń
  10. Kryminały -idealne na jesień❤

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawa propozycja... tym bardziej, że mieszkam w okolicy, gdzie działał tzw. "Wampir z Bytomia". Pozdrawiam :)

    www.milczenieliter.pl

    OdpowiedzUsuń