piątek, 12 sierpnia 2022

Doskonały kryminał sensacyjny w retro klimacie - Lupus - Łukasz Kaszkowiak

Powieść Lupus, o której u mnie więcej dziś, napisał Łukasz Kaszkowiak. Nie ukrywam, iż bardzo intrygował mnie ten tytuł, już przy zapowiedziach wydawniczych, jestem bowiem wielką miłośniczką kryminałów, tu sensacyjny kryminał w odsłonie retro, kusił dodatkowo unikalnym klimatem, czy zatem książka przypadła mi do gustu? 


Lupus - Łukasz Kaszkowiak

Premiera – 20 lipca 2022

Wydawnictwo: Lira

Oprawa: okładka miękka

Ilość stron: 320


Lupus, to niestandardowe spojrzenie na kryminał, książka z pewnością spodoba się kryminalnym maniakom, ale też tym, którzy w powieściach szukają ciekawych rozwiązań. Witamy w Księstwie Lormont, małej krainie leżącej w pobliżu Alp, Lazurowego Wybrzeża, czy Prowansji. Lormont pozostawało zapomnianą enklawą w sercu Zachodniej Europy. (…) Lormont było nie tylko enklawą geograficzną, lecz także mentalną ostoją przeszłości w nowoczesnym świecie. Egzystencja ludności płynie tu nadzwyczaj spokojnie, dlatego popełnione nagle morderstwo, staje się dla żandarmerii nie lada wydarzeniem. Dawno nie mieliśmy morderstwa. Na miejsce zbrodni przybywa tytułowy lupus, Jean Timpani, doświadczony wilk, bierze czynny udział w sprawie, bada okoliczności, miejsce zbrodni, ślady, przesłuchuje świadków, bliskich ofiary. Zamordowaną jest Agathe Dati, artystka, ilustratorka, która została pomocą kuchenną, podejrzanym zaś jej były mąż Ernest, sięgający często do kieliszka, zamożny awanturnik, czy to on po wielu groźbach, zabił Agathe? Kim jest Świniogłowy? Monstrum miało ponad dwa metry wzrostu. Cuchnęło krwią i chlewem. (…) Potwór stękał raz po raz, w rytm rozbujanego w dłoni młota. Tymczasem żandarmeria, znajduje kolejne zwłoki. Lupus, to doskonały kryminał sensacyjny w retro klimacie, polecam go Wam na letnie, czytelnicze wieczorki.


 

26 komentarzy:

  1. Nie jest to powieść dla mnie, ale dla bliskiej mi osoby już tak - na pewno polecę. :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli powrócę jeszcze kiedyś do czytania kryminałów, to sięgnę po ten tytuł 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię klimaty retro, więc jestem na tak.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ooo widzisz, wiedziałam, że jak przyjdę do Ciebie to znajdę coś ciekawego 😃

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale trafiłaś z tym tytułem! Coś zdecydowanie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wolę współczesne kryminały, aczkolwiek powyższa książka wzbudziła moje zainteresowanie, więc mimo wszystko dam jej szansę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto zrobić skok w bok i skusić się na retro klimaty :)

      Usuń
  7. Kryminały retro lubię, więc ta książka też z pewnością by mi się spodobała :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię takie połączenie w książce, więc będę mieć tytuł na uwadze ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię bardzo kryminały retro. Pierwszy przeczytałam autorstwa Marcina Wrońskiego i lubię wracać do tego gatunku.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ciekawa odsłona kryminału :) Dobrego poniedziałku!

    OdpowiedzUsuń
  11. Mój wcześniejszy komentarz chyba wpadł do spamu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest, jest, nie rozumiem czasem tego klucza systemu :D

      Usuń
  12. o proszę może siegne po tą klimatyczną sensacje

    OdpowiedzUsuń