środa, 15 lutego 2023

Przedpremierowo! Opowieści o Ojczyźnie - Dmitry Glukhovsky

Dmitry Glukhovsky, to niepodważalny mistrz gatunku science fiction, myślę, że zna go każdy miłośnik literatury współczesnej. Dziś u mnie przedpremierowo Opowieści o Ojczyźnie, czyli zbiór opowiadań spod jego pióra, które światło dzienne ujrzą już niebawem, bowiem 22 lutego.

 

Opowieści o Ojczyźnie - Dmitry Glukhovsky

Premiera: 22 lutego 2023

Wydawnictwo: Insignis

Tłumaczenie: Paweł Podmiotko

Oprawa: okładka miękka ze skrzydełkami

Ilość stron: 336

Opowiadania zawarte w książce Opowieści o Ojczyźnie, nie były nigdy publikowane w naszym kraju. Glukhovsky obecnie jest ścigany listem gończym w Rosji, światową sławę przyniosły mu bestsellerowe powieści Metro 2033, Metro 2034 i Metro 2035, przy okazji polecam Wam też doskonałą jego książkę Tekst (tu recenzja). Opowieści o Ojczyźnie, wciągają, angażują, skłaniają do przemyśleń. Przerażająca wizja państwa, jaką kreśli tu Glukhovsky, jest szokująca. Pierwsze, krótkie opowiadanie Oppenheimer, zabiera nas do wojska, gdzie panuje okrutna przemoc i alkohol. Młodziutki żołnierz Sieroga, zmuszony do wstąpienia w szeregi armii rosyjskiej, teraz spędza Nowy Rok w jednostce pod ziemią. Każde z opowiadań, to osobna historia, na uwagę zasługuje także kolejne, Wezwanie, to opowieść o Iwanie Władimirowiczu, który niespodziewanie z majstra z Zakładzie Naprawy Traktorów, z dnia na dzień, staje się prezesem wielkiej spółki państwowej i poznaje Narodowego Przywódcę, który także pojawia się w kolejnych opowiadaniach. Również osobliwe opowiadanie Winda, zrobiło na mnie wrażenie. Opowieści o Ojczyźnie, już za tydzień na półkach księgarni, warto, naprawdę warto.   


 

14 komentarzy:

  1. Mam komu zaproponować lekturę tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Warto przeczytać. Mam już ten zbiór na mojej półce.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mogłabym się wciągnąć.
    Pozdrawiam i zapraszam do obejrzenia mojego nowego obrazu!^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wciągnij się, doskonałe opowiadania! Idę oczywiście do Ciebie :)

      Usuń
  4. Piona! Już od środy w księgarniach :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z pewnością to książka warta przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam Metro, ale byłam chyba za młoda na taką literaturę. Planuję wrócić do twórczości tego autora

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Metro doskonałe, tu zaś coś innego, polecam opowiadania :)

      Usuń
  7. Może sięgnę. "Metro 2033" czytałam, bardzo dobra książka.

    OdpowiedzUsuń