piątek, 9 czerwca 2023

Helena Merriman - Tunel 29. Miłość, szpiegostwo i zdrada: prawdziwa historia niezwykłej ucieczki pod Murem Berlińskim

Niezbyt często sięgam po książkowe reportaże, zatem postanowiłam tenże fakt nadrobić i sięgnęłam po publikację Tunel 29. Miłość, szpiegostwo i zdrada: prawdziwa historia niezwykłej ucieczki pod Murem Berlińskim, będącą jedną z wiosennych nowości wydawniczych.

 

Tunel 29 - Helena Merriman

Premiera: 12 kwietnia 2023

Wydawnictwo: Insignis

Oprawa: okładka miękka ze skrzydełkami

Ilość stron: 456

Tunel 29, to opowieść o ucieczce tunelem, wykopanym pod Murem Berlińskim w 1962 roku. Kierownictwem działań tych, zajął się Joachim Rudolph, dzięki niemu i innym pomagającym wówczas studentom, dziesiątki ludzi po drugiej stronie, było w stanie ewakuować się na drugą stronę, do Berlina Zachodniego. Całość akcji, relacjonuje nam dziennikarka BBC Radio 4, autorka książki Helena Merriman. Wielkie emocje, ludzkie losy, złożoność zachowań, szpiedzy, bezwarunkowa pomoc, realne wydarzenia, człowiek, chęć połączenia i wolności. Podzielone miasto i historia Muru Berlińskiego, zdecydowanie polecam Wam tę książkę, jeśli cenicie dobrą literaturę faktu, świetna, wartościowa propozycja na lato.


14 komentarzy:

  1. Zawsze mam wysokie oczekiwania wobec literatury faktu. Zapiszę sobie ten tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tym razem nie do końca dla mnie, ale fani literatury faktu powinni być zachwyceni

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam ją w planach, bo już czeka na mojej półce.

    OdpowiedzUsuń
  4. A czy oni nie uciekali do Berlina Zachodniego raczej?

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobre reportaże na pewno warto przeczytać, chociaż ja rzadko po nie sięgam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja niezbyt często, ale polecam też w temacie reportażu książkę Wampir. Jak rodzi się zło!

      Usuń
  6. Na razie nie mam jej w planach. Może później.

    OdpowiedzUsuń