sobota, 6 kwietnia 2019

Zagadkowe śmierci polskich i europejskich monarchów - Tajemnicze zgony władców – Iwona Kienzler - Wydawnictwo Lira – Kto ma władzę, ma też wielu wrogów…

Seria biografii historycznych Iwony Kienzler, która pochodzi spod skrzydeł Wydawnictwa Lira, intrygowała mnie bardzo, książka o której więcej dziś, rozpoczyna w mojej biblioteczce tenże cykl. 


Tajemnicze zgony władców – Iwona Kienzler
Premiera: 13 lutego 2019
Wydawnictwo: Lira
Oprawa: okładka miękka ze skrzydełkami
Ilość stron: 320


Tajemnicze zgony władców, to książka, która z pewnością zaintryguje nie tylko miłośników literatury stricte historycznej, ale też osoby, które jak ja, znajdują w sobie nutkę kryminalnej fascynacji tajemnicami śmieci monarchów na przestrzeni wieków. Książkę zdobi świetna okładka, co nie jest niespodzianką w przypadku Wydawnictwa Lira, które zawsze dba o każdy, także wizualny aspekt każdej książki. Tajemnicze zgony władców, znajdziecie na półkach księgarni w działach historycznych, koniecznie poszukajcie tej unikalnej książki, naprawdę watro po nią sięgnąć. Jest to moje pierwsze spotkanie z autorką, Iwona Kienzler, to polska pisarka, popularyzatorka historii i ciekawego życia postaci historycznych, co ważne autorka w swych książkach, zwraca tez naszą uwagę na ich ludzki aspekt, który często pomijany jest w tego typu publikacjach. Tajemnicze zgony władców, to moja pierwsza z historycznej serii Wydawnictwa Lira, nie ukrywam zaś, iż intrygują mnie też inne tytuły takie jak Piastowie od Mieszka do Kazimierza. Miłość i władza, Jagiellonowie. Miłosne sekrety wielkiej dynastii, czy Marysieńka i Sobieski. Wielka miłość. 


Książka jest wspaniałą, intrygującą przygodą, pełną odkrywania mrocznych tajemnic, poznajemy zagadkowe śmierci polskich i europejskich władców, okoliczności, w jakich zmarli i legendy o nich krążące. To prawdziwie mroczne strony historii, przynosimy się w przeszłość i poznajemy okoliczności śmierci Przemysła II,  Jakuba de Molay, Edwarda II, dowiadujemy się, czy syn Jagiełły Władysław, zginął w batalii pod Warną, ale także jakli los spotkał Ludwika XVII, czy Napoleona. Kochacie historię i jesteście ciekawi jakież to sekrety ukrywa? Jesteście ciekawi w jakie sposób zmarli władcy i dlaczego władza jest niebezpieczna? Musicie sięgnąć po książkę Tajemnicze zgony władców, polecam na wiosenną, weekendową lekturę!



28 komentarzy:

  1. My new blog is www.gulsahworld.com. I will be happy if you subscribe to my blog .Kisses

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawa książka i super wpis ją prezentujący :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Polecam ją bardzo, ciekawostki niesamowite!

      Usuń
  3. Lubię książki Kienzler. Tej jeszcze nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Coś dla mnie, lubię takie tematy :D

    OdpowiedzUsuń
  5. ooo i takie własnie książki mnie interesują :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię takie lektury- sięgam po nie z przyjemnością:D
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajna pozycja i super recenzja.
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Coś dla mojego narzeczonego. 😊

    OdpowiedzUsuń
  9. Chętnie przeczytałabym tę książkę. Lubie takie klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  10. Wow!! Ależ mnie zaciekawiła ta seria! Tyle super książek ostatnio miało premiery, mam nadzieję, że uda mi się wszystko nadrobić ;))

    OdpowiedzUsuń