wtorek, 14 maja 2019

Mój hit! Przedpremierowo – Gorąca, książkowa nowość - Oszukana - Magda Stachula - Wydawnictwo Edipresse Książki – Polski, genialny kryminalny thriller!

Przedpremierowo dziś u mnie genialna, polska powieść dla miłośników ciemniejszych zakamarków współczesnej, rodzimej literatury, do których i ja z wielką dumą należę.


Oszukana - Magda Stachula
Premiera: 15 maja 2019
Wydawnictwo: Edipresse Książki
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Ilość stron: 368


Książkę zatytułowaną Oszukana, napisała polska pisarka Magda Stachula. Powieść powodowała szybsze bicie mojego serca już przy zapowiedziach Wydawnictwa Edipresse Książki, czekałam na jej premierę z wielką niecierpliwością. U mnie zawitała przed premierą, zatem oczywiście od razu się do niej dobrałam. Powieść ma swą premierę 15 maja, czyli już jutro, koniecznie polujcie na nią, to absolutnie genialna pozycja dla fanów mrocznych klimatów, miłośników kryminałów, sensacji, ciemnych thrillerów, ale też polskiej, ciekawej literatury współczesnej. Oszukana skusi Was na półkach księgarni w nowościach, zdobi ją świetna, mroczna okładka, na której widnieje postać dziewczyny z parasolem, na uwagę zasługują też wykończenia drukarskie lakierem, które nadają okładce oryginalnego i ciekawego wyglądu. Zawsze doceniam także aspekt wizualny książki, na który przecież zwraca chyba każdy nałogowy czytelnik, wizualnie zatem powieść również zachwyca.


Jest to mój pierwszy raz z autorką, choć Magda Stachula ma już na swym koncie trzy, ciekawe powieści: Idealna, Trzecia oraz W pułapce, jak które zapewne nadrobię. Autora jest absolwentką judaistyki na Uniwersytecie Jagiellońskim, mieszka wraz z mężem i synami w Krakowie, jej powieści zawsze wzbudzają spore zainteresowanie, jak będzie tym razem? Myślę, że Oszukana szybko zdobędzie status bestsellera, jest to bowiem naprawdę świetna powieść, która naprawdę totalnie wciąga, intryguje i co ważne trzyma w napięciu. Czyta się ją płynnie, z wielką przyjemnością, krok po kroku totalnie wchłaniając się w świetnie skrojoną, ciekawą fabułę. Książka napisana jest przystępnym językiem, a całość dynamizują liczne dialogi i intrygująca narracja. Rozdziały pogrupowane są imionami, wraz z datą i miejscem. Wiecie, gdzie na mapie Polski, znajduje się Trójstyk granic na Bugu? Jest to miejsce, gdzie spotykają się granice Polski, Białorusi i Ukrainy, to tu właśnie rozpoczynamy powieść, ludzkie zwłoki Bug wyrzuca na brzeg rzeki w marcowy poranek. Bardzo tajemniczy początek książki, wprowadza nas w jej świat i bohaterów, jest to przerzucająca się czasowo relacja z perspektywy Leny i Emila, później dochodzi także perspektywa Nikodema. Lena Romanowska ma prawie dwadzieścia trzy lata, kocha fotografię, obecnie wraz ze starszym o dwadzieścia lat chłopakiem Nikodemem i labradorem Biszkoptem, mieszka w pięknym domu nad jeziorem Powidzkim niedaleko Gniezna. Jednak jej codzienność, to nie tylko codzienne przyjemności młodej kobiety, ale też ciągłe obawy, podejrzenia, ukrywanie się, wewnętrzny strach i myśli o przeszłości, od których nie może uciec, kłamstwo i tajemnice, mieszają się tu z prawdziwym życiem. Nikodem w ogóle mnie nie znam nic o mnie nie wie. Wierzy w mój wizerunek, który stworzyłam dla niego w najdrobniejszych szczegółach. (…) gdyby wiedział, kim jestem i co zrobiłam. Przenosząc się do roku 2018, dowiadujemy się, jak zniknęła Lena zaledwie kilka miesięcy temu, będąc koleżanką i współlokatorką Emila, który skrywał uczucia do niej. Oszukana wciąga, jak szalona, nie sposób oderwać się od lektury, zachwyca tu mroczny klimat, mnóstwo tajemnic i ciekawa fabuła, to iście rasowy, genialny thriller kryminalny, który polecam Wam z całego serducha!


34 komentarze:

  1. Nie słyszałam jeszcze o niej, ale takie lubię, więc pewnie by mi się spodobała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od jutra w księgarniach! Jestem pewna, ze będziesz zachwycona :)

      Usuń
  2. Po takim opisie nie mogę jej nie przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Baaaardzo, polecam jeśli lubisz mroczne klimaty :)

      Usuń
  4. Rany, uwielbiam takie książki, muszę ją przeczytać koniecznie 😉

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniały i zachęcający opis! :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Opis książki bardzo ciekawy :) Musi być wciągająca ! Świetne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie, miło się ją fotografowało :)

      Usuń
  7. Świetny thriller. Jestem już po lekturze.

    OdpowiedzUsuń
  8. Zapowiada się interesująco :) Bardzo fajna sesja.
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Książka zapowiada się bardzo interesująco, przeczytam naprawdę chętnie.
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dawno nie czytałam takiej lub podobnej książki ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Brzmi bardzo ciekawie :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Myślę, że pozycja konieczna do przeczytania :)
    To prawda, już sama okładka kusi, oj kusi.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Oooo, to moje klimaty! Jestem bardzo ciekawa tj książki, a Twoje zdjęcia *-* rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Super fotografowało się tę książkę :)

      Usuń
  14. Nie mogę się doczekać aż ta książka wpadnie w moje ręce.

    OdpowiedzUsuń
  15. chętnie zobaczyłabym ekranizacje

    OdpowiedzUsuń
  16. Czekam na swój egzemplarz tej książki. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, mam nadzieję, że będziesz zachwycona, jak ja :)

      Usuń
  17. Zapowiada się kawał interesującego kryminału!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń