środa, 8 maja 2019

Mama na roślinach - Dieta wegetariańska i wegańska dla kobiet w ciąży i mam karmiących piersią - Asja Michnicka - Wydawnictwo Buchmann – Wegetarianka, weganka w ciąży?

Jeśli czytanie mojego bloga częściej, z pewnością wiecie, iż jestem wegetarianką, wykazującą częste, wegańskie upodobania. Bardzo cieszy mnie obecny, dobry trend, a nawet niech będzie moda w żywieniu, jakim jest przechodzenie coraz większej ilości osób na dietę roślinną. 


Mama na roślinach - Asja Michnicka
Dieta wegetariańska i wegańska dla kobiet w ciąży
i mam karmiących piersią
Premiera: 3 kwietnia 2019
Wydawnictwo: Buchmann
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Ilość stron: 272


Mama na roślinach - Dieta wegetariańska i wegańska dla kobiet w ciąży i mam karmiących piersią, to książka, której autorką jest Asja Michnicka. To innowacyjna pozycja dla przyszłych mam, kobiet, które planują ciążę lub już karmią swoje maluszki i chcą odżywiać się etycznie, wegetariańsko i wegańsko. Książka jest przewspaniale wydana, jak zawsze Wydawnictwo Buchmann, zadbało o każdy szczegół, są to przepiękne grafiki, zdjęcia i rzetelna wiedza. W księgarni książka zwróci Waszą uwagę piękną okładką, z które płynie matczyna miłość, mama trzyma w ręku misę pełną bobu. Jest to naprawdę jedyna w swym rodzaju książka, warto zatem po nią sięgnąć. Asja Michnicka jest nie tylko mamą, ale też aktywistką, również bloguje, wspiera mamy na licznych spotkaniach i warsztatach, mieszka w mieście, ale blisko lasu, ma też dwa psiaki i kotka. Autorka porusza liczne tematy związanie z macierzyństwem, nie tylko dotyczące diety, ale też kamienia, porodu, czy noszenia dzieci.


Mnóstwo razy czytałam i słuchałam, że ciąża, to czas, gdy każda przyszła mama musi jeść mięso, a wychowanie dziecka, nie może odbyć się bez karmienia go mięsem właśnie, są to wyssane z palca tezy, niepoparte żadnymi, prawdziwymi opiniami. Książka Mama na roślinach. Dieta wegetariańska i wegańska dla kobiet w ciąży i mam karmiących piersią, jest tego najpiękniejszym dowodem. Dzięki niej rozwiejemy wszelakie wątpliwości, poszukamy inspiracji i sami przygotujemy dobre, zdrowe, wegańskie i odpowiednio zbilansowane posiłki dla siebie i dla maluszka. Dieta roślinna jest bezpieczna i dobra, zarówno dla przyszłych mam, jak i dla dzieci w każdym wieku i na każdym etapie życia. Książka odpowiada na szereg trudnych pytań o ciążę, o ten trudny dla wielu kobiet czas oczekiwania, radzi, jak dawać sobie radę z problemami, odpowiada, czy bezpieczna dieta roślinna, da nam odpowiednie źródło, by maleństwo rosło zdrowe i szczęśliwie przyszło na świat. Znajdziemy tu praktyczne i przydatne tabele takie jak źródła żelaza w żywności, źródła witaminy C, wapnia, czy cynku, są tu tez wskazówki, jak świadomie przygotować się do ciąży, jak odżywiać się, dobrze przeżyć poród, karmić piersią, a finalnie zapoznać się z licznymi, wspaniałymi przepisami. Mamy tu przepisy głownie na dania wegańskie, zarówno śniadaniowe, pasty na chlebek, jak i koktajle, ale też przekąski, zupy, dania główne, mamy tu też wegańskie słodkości. Szczególnie wpadły mi w oko przepisy na ciecierzycowe muffiny, pastę z buraka i awokado, wegańskie mango lassi, ale też ser z nerkowców, naleśniki jaglane i lody bananowe. W przemowie książki, dietetyk Iwona Kibil, pisze: To bardzo wartościowa pozycja wzbogacona o ciekawe i dobrze zbilansowane przepisy. Myślę, że każda przyszła mama powinna ją przeczytać. Zgadzam się z tym, polecając Wam tę świetną książkę, która mam nadzieję, złamie kolejne uprzedzenia, mity i otworzy umysł i serce wielu kobietom!


30 komentarzy:

  1. Jestem wegetarianką i planuje mieć dzieci, więc to książka j,ak najbardziej dla mnie. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. A wiesz, że z chęcią bym zajrzała do takiej książki ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobrze, że ta pozycja rozwija wszystkie wątpliwości.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam wszelkie książki, które nie tylko dostarczą wiedzy, ale też zawierają przepisy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. This is an interesting read
    https://www.melodyjacob.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem wege, nie planuje mieć dzieci ale książkę bym przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo bym chciała przeczytać tę książkę, od dawna interesuje mnie temat wege diet w ciąży 😉

    OdpowiedzUsuń
  8. Z ciekawości bym zajrzała, choć do diet wegetariańskich itp. mi daleko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno coś ciekawego byś znalazła dla siebie :)

      Usuń
  9. Mnie zastanawia suplementacja B12, która jest zalecana każdej ciężarnej, a która nie ma innego źródła jak odzwierzęce, ale to trochę inny temat ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W zasadzie B12 wskazana jest u każdej osoby wege, ja od lat suplementuję :)

      Usuń
  10. Jestem wegetarianką od 16 lat, w sumie spokojnie mogłabym być weganką, ale czasami skuszę się na jakieś lody, czy ciastko, gdy jestem poza domem u znajomych. Nie mam dzieci, ale jeśli kiedyś będę w ciąży to na pewno nie wrócę do jedzenia mięsa. Po tylu latach bycia wegetarianką nie mam też żadnych obaw, czy będzie to zdrowe/bezpieczne, bo wiem, że będzie. Książkę chętnie bym przejrzała ze względu na przepisy. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam to samo, książka jest wspaniale i rzetelnie napisana, mam nadzieję, ze przekona wiele osób :)

      Usuń
  11. Co prawda nie jestem w ciąży, ani nie jestem wegetarianką ale jem dużo wegańskich lub wegetariańskich dań więc chętnie zajrzałabym do zawartych w książce przepisów :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Chętnie bym zajrzała do tej książki i zapoznała się bliżej z przepisami.
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Z chęcią bym ją poczytala:-) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. W ciąży nie jestem ale chętnie zapoznałabym się z tą ksiązką :)

    OdpowiedzUsuń