poniedziałek, 1 czerwca 2020

Nowość – Absolutnie genialna, nowa powieść autora bestsellera Tamte dni, tamte noce - Andre Aciman - Pięć zauroczeń – Szczera recenzja mojego, książkowego hitu!

Pośród wiosennych, książkowych nowości, wyłowiłam naprawdę sporo powieściowych perełek. Dziś u mnie cieplutka jeszcze nowość Wydawnictwa W.A.B., którą miałam przyjemność przeczytać jeszcze przed premierą. Oto absolutnie genialna, nowa powieść autora bestsellera Tamte dni, tamte noce, Andre Aciman i jego Pięć zauroczeń!

Andre Aciman - Pięć zauroczeń
Premiera: 20 maja 2020
Wydawnictwo: W.A.B.
Tytuł oryginalny: Enigma Variations
Tłumaczenie: Aga Zano
Oprawa: miękka
Ilość stron: 336


Powieść Tamte dni, tamte noce, której autorem jest Andre Aciman, stała się w naszym kraju, jak i na całym świecie bestsellerem, mnie zachwyciła nie tylko książka, ale również przecudowny, nagrodzony Oscarem film z 2017 roku, o tym samym tytule w reżyserii Luca Guadagnino, gdzie główne role zagrali Armie Hammer i Timothee Chalamet. Po sukcesie tejże powieści, byłam pewna, że najnowsza książka pióra Andre Acimana, również przypadnie mi do gustu. Zdobi ją świetna, bardzo zmysłowa, korespondująca z fabułą okładka, z młodym mężczyzną, skąpanym w niebieskich wodach, niechaj nie umknie ona Waszym oczom na półkach księgarni, bowiem naprawdę warto po nią sięgnąć. Autor powieści, Andre Aciman, urodził się w Aleksandrii w 1951 roku, wychował się w Egipcie, mieszka zaś w Nowym Jorku. Skończył zarówno Lehman Collage, jak i Uniwersytet Harvarda, w 1995 roku, światło dzienne ujrzała jego pierwsza książka Wyjście z Egiptu, zaś w 2007 roku, pierwsza, kultowa dziś już powieść Tamte dni, tamte noce, po której wydał jeszcze Osiem białych nocy, Harvard Square, Znajdź mnie i właśnie Pięć zauroczeń.


 Pięć zauroczeń, to powieść, która ujęła mnie od pierwszych kart książki, mamy tu pięć opowieści, w każdej z nich, zawsze górują uczucia. Pięć miłości, każda inna, zaś każda namiętna, mocna, opętana, powodująca najgłębsze, drzemiące w człowieku emocje, zarówno te wewnętrzne, duchowe, jak i fizyczne. Osią, bohaterem, który łączy całość, jest Paolo, Paul i jego życiowe, uczuciowe wybory. Przez całą powieść, przewija się oddana miłość do ojca, którego kochał tak samo, jako dziecko, jak i jako dorosły już mężczyzna. Dwa opowiadania, to szaleńcza miłość do mężczyzn, zaś trzy, to miłość do kobiet. Każdą miłość Paul przeżywa równie płomiennie, czy jest to miłość do mężczyzny, czy do kobiety, zawsze euforycznie i z niegasnącym entuzjazmem, wypływają z niego uczucia. Pierwsze opowiadanie, zostało moim ukochanym, mamy tu pierwszą, chłopięcą miłość do stolarza imieniem Giovanni. Nanni rozkochał go, kiedy Paolo miał dwanaście lat, gdy powrócił, już jako 22-latek na San Giustiliano, próbuje go odnaleźć, dzięki czemu odkrywa sekret ojca, z którym czuł się głęboko związany przez całe, swoje życie. Opowiadanie jest niesamowicie malownicze, ciepłe, ujmujące, pełne prawdziwych emocji, uczuć, według mnie numer jeden w całej powieści. Następnie poznajemy losy miłości do seksownej Maud, a w dalszej kolejności do idealnego mężczyzny imieniem Manfred, którego Paul poznał na kortach tenisowych. Miłość z gwiazd, przyszła do niego w osobie Chloe, którą spotkał na studiach, poznajemy też losy uczucia do pisarki Heidi. Finał zaś powieści bardzo zaskakuje i jednocześnie zachęca do własnych przemyśleń o swoich uczuciowych zawirowaniach. Pięć zauroczeń, to doskonała, wciągająca, sensualna podróż, współczesna literatura piękna, po którą po prostu trzeba sięgnąć, polecam z całego serca!



20 komentarzy:

  1. Będę ją mieć na uwadze!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno zachęca mnie określenie "sensualna". Zapisuje sobie ten tytul.

    OdpowiedzUsuń
  3. Autora kojarzę, narobiłaś mi ochoty na przeczytanie tej propozycji :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zaciekawiłaś mnie swoją recenzją. Może będzie okazja przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zachęcająca recenzja, lubię takie opowieści o miłości :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Strasznie lubię wszystko co o miłości a co dopiero jak o takiej różnorodnej!

    Pozdrawiam!
    zpolskidopolski.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierwszy raz widze te tytuły i autora :) fajna recenzja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tamte dni, tamte noce, są bestsellerem, myślę, ze ta również może być :)

      Usuń
  8. Nie znam, nie kojarzę. Opis bardzo zachęcający.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie znam tego tytułu i raczej po niego nie sięgnę, nie moje klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo za chęciłaś mnie do poznania tej historii. 😊

    OdpowiedzUsuń