poniedziałek, 23 października 2017

Rewolucyjna książka zwana Biblią smaków, polecana przez Martę Dymek! Leksykon smaków autorstwa Niki Segnit – Wydawnictwo Buchmann

Jeśli interesujecie się zdrowym odżywianiem, nie jest Wam obojętne, co trafia na Wasz talerz, a następnie do naszego organizmu, na pewno słyszeliście o rewolucyjnej książce autorstwa Niki Segnit


Premiera: 11 października 2017
Wydawnictwo: Buchmann
Tytuł oryginalny: The Flavour Thesaurus: 
Pairings, Recipes and Ideas for the Creative Cook
Tłumaczenie: Piotr Art
Oprawa: okładka twarda
Ilość stron: 400


Leksykon smaków, to prawdziwa Biblia smaków, zwana Biblią każdego smakosza. Książka zrobiła ogromną, niesamowitą popularność na całym świecie, przetłumaczono ją na kilkanaście języków, od niedawna, dzięki Wydawnictwu Buchmann, możemy cieszyć się nią także w Polsce.
 

Książka rekomendowana na całym świecie przez mistrzów kuchni, w Polsce, polecana jest przez uwielbianą przez mnie, królową wegańskich cudów Martę Dymek: Z Leksykonu smaków dowiecie się tego, co w kuchni najważniejsze – jak łączyć ze sobą smaki. A to najistotniejsza i najsmaczniejsza kuchenna lekcja. Majstersztyk, który zmienił sztukę kulinarną.


Lubicie eksperymentować w kuchni? Kochacie niebanalne połączenia smaków? Szukacie wciąż nowych rozwiązań w jedzeniu? Jeśli tak – po prostu musicie zaopatrzyć się w tę książkę. Odkrywamy dzięki niej naprawdę zdumiewające połączenia smaków, o których nie ukrywam, nie miałam pojęcia. Książka kusi i zdecydowanie stymuluje do szaleństw i eksperymentów smakowych, pokazuje, że przygotowując dania, nie należy bać się, czasem naprawdę zaskakująco nie pasujących do siebie produktów.
 

Czytelnika, na pierwszy rzut oka, na pewno skusi świetna okładka, karuzela kolorów, która symbolizuje bezgraniczny świat smaków. Po otwarciu naszym oczom ukazuje się koło smaków, kolorowy zawrót głowy, naprawdę zaskoczyło mnie, jak wiele typów smaków, znajdziemy w jedzeniu. Smaki pogrupowane są na typy i rozdzielone na produkty i tak też, mamy tu na przykład smaki zielone i trawiaste, w tym mieszczą się szafran, anyż, ogórki, koperek, pietruszka, kolendra, awokado, groszek, papryka, czy chili. Smaki Cytrusowe, to oczywiście pomarańcze, grejpfruty, limonki, cytryny, imbir, czy kardamon. Zaskoczyła mnie kategoria Smaki Pieczone, gdzie znajdziemy czekoladę, kawę, czy orzeszki ziemne. 


Książka Niki Segnit, to mnóstwo niespodzianek, zarówno dla osoby, która hobbystycznie zajmuje się przygotowaniem potraw, jak ja, ale także dla osób, które profesjonalnie zajmują się kuchnią.
Spis treści, podzielony na typy smaków, pozwala szybko znaleźć szukane zestawienia. Zestawienia smakowe są bardzo dokładnie opisane, przeczytamy tu zarówno zarys historyczny, wyjaśnienie połączenia, jak ciekawostki, często wzbogacone ciekawymi propozycjami do przepisów z całego świata. Zgadlibyście, że dobrym połączeniem jest kozi ser z chili, grzyby z miętą, tudzież marchewka z pomarańczą? Dobrze smakuje też kalafior z migdałami. Mamy tu też popularne, znane i lubiane połączenia smakowe, jak czekolada z orzechami, pomidory z cebulą, czy też pietruszka z ziemniakami.


Leksykon smaków, to zdecydowanie książkowy must have, w każdym domu! Dzięki niej docenia się zarówno tradycyjne, jedzeniowe połączenia, ale książka otwiera też oczy na ogromny i niezbadany świat smaków!

    

19 komentarzy:

  1. Dziwię się, że jeszcze o niej nie słyszałam :D Muszę ją mieć :D
    A wracając do tematu 5 części Millenium (niedawno o niej pisałaś), to jest bardzo bardzo słaba moim zdaniem w porównaniu do wcześniejszych części... Jednak zmiana autora wiąże się ze zmianą charakterów bohaterów (już w 4 części to zauważyłam), dialogi są dramatycznie "płytkie", bohaterowie jednowymiarowi, historia się nie klei, no dramat po prostu :P Niech Millenium pozostanie trylogią, a na te części dopisane "na doczepkę" spuśćmy zasłonę milczenia :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetna jest, mega niespodziewane połączenia w niej znalazłam :)
      A nowe Millennium, wiadomo, że trylogia Larsonna, to kult, nie wszystkim podoba się trop Lagercrantza, ale mnie cieszy, że mogę nadal obcować z Lisbeth i Mikaelem :)

      Usuń
  2. Coś mi się zdaje że gdzieś mi się o uszy obiła, ale nie miałam okazji przeglądać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno, bo jest bardzo popularna :) Polecam bardzo :)

      Usuń
  3. fajna książka, myślę, że by mnie zaciekawiła i pomogła

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem pewna, mnie zachwyciła i otworzyła oczy na dziwne połączenia smakowe :)

      Usuń
  4. Przyznam, że bardzo mnie ta książka zaciekawiła :) Chyba zamówię sobie ją pod choinkę hihi :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę sobie kupić taką książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kurcze, zaciekawiłaś mnie, ale przyznam, że nigdy wcześniej nie rzuciła mi się ona w oczy :D muszę poszperać i może zrobię sobie prezent gwiazdkowy ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest popularna na całym świecie, koniecznie musisz ją poznać, na Gwiazdora idealna :)

      Usuń
  7. Truskawki z serem? hi no nie wiem czy bym tak kiedyś połączyła danie :D Bardzo ciekawa pozycja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taaak :) Autorka podaje, iż jest to magiczne połączenie, na przykład w serniku :)

      Usuń
  8. Mam ją w domu rodzinnym, ale kiedyś ciotka dostała od mojej mamy ją w prezencie i powiem Ci, że taka radość była! :)

    OdpowiedzUsuń