piątek, 16 listopada 2018

Dobre miasto - Mariusz Zielke - Wydawnictwo Czarna Owca – Absolutnie doskonała, polska powieść kryminalna!

Jesienią i zimą, powieści kryminalne, zaczynają zdecydowanie dominować na wielu listach czytelniczych, jak już, zapewne wiecie, ja przez cały rok jestem ich zdeklarowaną miłośniczką.


Dobre miasto - Mariusz Zielke
 Premiera: 17 października 2018
Wydawnictwo: Czarna Owca
Oprawa: okładka miękka
Ilość stron: 480


Dobre miasto, to książka, której autorem jest znany polski autor Mariusz Zielke. Mam już za sobą jego genialną powieść Nienawiść, wydaną w zeszłym roku, dziś zaś u mnie nowość Wydawnictwa Czarna Owca, spod jego pióra, doskonała, powieść kryminalna, zatytułowana Dobre miasto. Mariusz Zielke, to dziennikarz śledczy, publicysta, jest laureatem mnóstwa nagród, sławę zyskał szczególnie jego thriller finansowy Wyrok oraz właśnie powieść Nienawiść, odsłaniająca kulisy finansowych sekretów korporacji farmaceutycznej. Nie ukrywam, iż wypatrywałam jego nowej książki. Dobre miasto, skusi fanów mrocznych zakamarków literatury, ciekawą okładką, mroczną i intrygującą, świetnie oddającą fabułę, nie przeoczcie jej na półkach księgarni. Powieść naprawdę szybko i z wielką przyjemnością się czyta, bardzo mocno chłonąc kolejne rozdziały, których całościowo mamy tu trzydzieści trzy. Dlaczego Dobre miasto, zachwyciło mnie?

 
Małe miasteczko, Dobre Miasto, prowincja, zamieszkała przez małą społeczność, która żyje w przeświadczeniu, iż nic i nikt tu nie zaskoczy, każdy bowiem zna tu każdego na wylot, czy jednak aby na pewno? Pośród tego brudu, codzienności, monotonii, znudzenia i szarości, niespodziewanie dochodzi tu do tajemniczego zabójstwa. Uprowadzenie, a następnie morderstwo Agnieszki Krynickiej, bardzo szanowanej żony jednego z bogatych, lokalnych biznesmenów, zaczyna siać spory niepokój. Trzech domniemanych podejrzanych: Mirosław H, Rafał J oraz Wiktor P, a tak wiele tajemnic, sekretów i niedopowiedzeń. Śledztwo trwa, a tymczasem, sprawę postanawia zgłębić także dziennikarka Małgorzata, która odkrywa przy tejże okazji nieznaną twarz tego małego miasta, w którym niegdyś mieszkała. Wielu ludzi nabiera wody w usta, ukrywa fakty i chroni innych, kobieta słyszy też groźby. Dobre Miasto, dobre jest tylko z nazwy, w rzeczywistości, to kłębowisko mrocznych, ludzkich historii i tajemnic, które my krok po kroku poznajemy i odkrywany. Złożeni, interesujący bohaterowie, intryga i naprawdę genialny klimat fabuły, są świetnie zespolone, ani na chwilę nie tracimy zainteresowania, jest naprawdę nieco zaskoczeń i intrygujący finał, ale przede wszystkim, to co maniacy kryminalni kochają, trudna, wciągająca i skomplikowana sprawa, owiana mroczną aurą i mnogością ukrytych faktów, polecam z całego serducha!



12 komentarzy:

  1. Ooo jejku, ale bym się wciągnęła na dobre :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Niedawno widziałam u koleżanki tą książkę :) Skojarzyłam po okładce :D chyba musi być dobra.

    OdpowiedzUsuń
  3. Polecam bardzo, mega wciąga, kryminał rasowy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Podoba mi się, a bardzo lubię tego typu książki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Książka musi być bardzo ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Książki Zielke jeszcze przede mną :) Wczoraj skończyłam kryminał Koziołka ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czemu ja nie słyszałam o tym kryminale?!

    OdpowiedzUsuń