czwartek, 22 listopada 2018

Escape room w książkowej odsłonie! Zgadnij kto - Chris McGeorge - Wydawnictwo Insignis – Doskonały kryminał na długie wieczory!

Lubicie zabawę w escape roomach? Ja uwielbiam, zachwyciła mnie także książka, która napisana jest właśnie w konwencji escape room.


Zgadnij kto - Chris McGeorge
Premiera: 5 września 2018
Wydawnictwo: Insignis
Tytuł oryginalny: Guess Who
Tłumaczenie: Michał Jóźwiak
Oprawa: okładka miękka
Ilość stron: 416


Już na początku, zdradzę Wam, że książka Zgadnij kto, której autorem jest Chris McGeorge, stała się moim zdecydowanym, listopadowym hitem książkowym z kręgu lżejszej literatury kryminalnej. Powieść wciąga, jak szalona, naprawdę nie mogłam oderwać się od czytania, chłonąc ciekawą i zaskakującą fabułę krok po kroku pośród krótkich rozdziałów. Angielski pisarz Chris McGeorge debiutuje tą powieścią, jest on absolwentem Creative Writing na City University, jest fanem filmu, występuje także w amatorskiej grupie teatralnej. Zgadnij kto, to kryminał łączący w sobie tradycyjne podejście do tegoż gatunku z nowoczesnym, młodym spojrzeniem i ciekawym zacięciem. Książka opatrzona jest genialną okładką, świetnie oddającą fabułę, nie przeoczcie jej w księgarni, mamy tu klucze, które, jak każdy bywalec escape roomów wie, są elementem niesamowicie ważnym.

 
Jeden pokój. Pięcioro podejrzanych. Trzy godziny na wykrycie zabójcy. Morgan Sheppard, gdy miał jedenaście lat, rozwiązał zagadkę morderstwa swojego nauczyciela matematyki, śmierć wiązano z samobójstwem, jednak Morgan, rozwikłał sprawę, zyskując rozgłos małoletniego detektywa, czy słusznie? Od tego czasu, minęło dwadzieścia pięć lat, dziś Morgan jest aktorem, który znany jest z prowadzenia programu Detektyw z sąsiedztwa i nadużywania alkoholu oraz narkotyków. Pewnego dnia, mężczyzna budzi się w niecodziennych okolicznościach, jest w pokoju hotelowym Great w centrum Londynu, przykuto go do kajdankami do łóżka, czy to wszystko jest prawdą? Zastanawia się, czy ten stan, to konsekwencje po kolejnej, alkoholowej przygodzie. Prócz niego w pokoju znajduje się pięć innych osób, dodatkowo w łazience, w wannie znajduje się martwe ciało Simona Wintera. Brzmi niesamowicie, prawda? Mi od razu przypomniała się świetna, filmowa seria Piła. Sheppard ma odkryć zabójcę, ma na to trzy godziny. Nad wszystkim czuwa przerażająca postać z głową konia, kim jest? Bywając w escape roomach wiem, jak mocno działa w tym wypadku presja czasu, choć realnie w tego typu zabawie, mamy tylko godzinę, tu bohater ma więcej czasu, bynajmniej tu nie jest to zabawa, bowiem jeśli Morgan nie odkryje zabójcy, zginą wszyscy w pokoju. Czas mija, obcy sobie ludzie, umieszczeni w jednym pomieszczeniu, to mieszanka wybuchowa, okazuje się, iż sprawa ma swoje źródło w osobie Shepparda i zdarzeniach z przeszłości. Książka jest niczym dobry escape room, cały czas jesteśmy w pokoju , cały czas z tymi samymi osobami, nadaje to niesamowitego klimatu powieści, prócz tego następuje ciąg tajemnic i wątpliwości, które muszą być rozwiane, inaczej czeka ich śmierć. Jesteście miłośnikami ciekawych kryminałów z nutą thrillera? Jeśli tak, Zgadnij kto, to pozycja absolutnie obowiązkowa!


23 komentarze:

  1. Mam w planach tę książkę. Czuję, że się nie zawiodę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo podoba mi się pomysł na fabułę tej książki, także na pewno ją przeczytam. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetny pomysł, mega fabuła, do końca trzyma w napięciu :)

      Usuń
  3. Pochłonęłaby mnie jak gąbka wodę :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. Dokładnie, tak wciąga, ja na dwa wieczory łyknęłam :D

      Usuń
  5. O, taloej fabuły jeszcze nie miałam okazji poznać, a escape roomy uwielbiałam kiedyś w grach :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam dobre recenzje tej książki - trzyma w napięciu!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Myślę że by mnie wciągnęła. Dopisuje ją do mojej listy.

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam Escape Roomy i regularnie je odwiedzam, więc koniecznie muszę sięgnąć po tą książkę! Czuję, że będę nią zachwycona!

    OdpowiedzUsuń
  9. Escape rum marzy mi się już od dawna ale jakoś moi znajomi się nie chcą ruszyć :( Zainteresowała mnie ta książka, bardzo lubię kryminały :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Escape roomy uzależniają :) Wiem to i polecam, by się skusić, także na książkę :)

      Usuń
  10. Nigdy nie byłam w escape roomie, ale bardzo chciałabym się tam kiedyś wybrać :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Naprawdę ciekawie brzmi, chętnie po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pewnie po tej książce nie poszłabym już do żadnego escape roomu :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak kryminał, i to dobry, to ja w to wchodzę!

    OdpowiedzUsuń