środa, 28 listopada 2018

Mistrzowie życia - Anna Stryjewska - Wydawnictwo Szara Godzina – Lata dziewięćdziesiąte i dorosłe życie.

Duża część mojego dziecięco-nastoletniego życia, przypadała na lata dziewięćdziesiąte, dziś u mnie książka osadzona fabularnie właśnie w tymże okresie.
Mistrzowie życia - Anna Stryjewska
Premiera: 20 sierpnia 2018
Wydawnictwo: Szara Godzina
Oprawa: okładka miękka
Ilość stron: 256


Mistrzowie życia, to powieść, której autorką jest polska pisarka Anna Stryjewska. Jest to moje pierwsze spotkanie z tą autorką, która wydała już w Wydawnictwie Szara Godzina książkę Pocałunek morza. Książkę znajdziecie na półkach dobrych księgarni bez problemu, zdobi ją ciekawa okładka, dająca zdecydowanie do myślenia. W okresie przedświątecznym, który przecież już trwa na dobre, księgarnie pękają w szwach. Warto w tym tłoku propozycji książkowych, wyszukać, czy dla siebie, czy też prezentowo dla rodziny i przyjaciół, pozycje warte uwagi, które wniosą nie tylko radość z czytania, ale też swoistą mądrość i przesłanie. Zarażajmy czytaniem i podnośmy statystyki czytelnictwa w Polsce.


Książkę Mistrzowie życia, przeczytałam ekspresowo, nie mogąc oderwać się ani na chwilę, powieść napisana jest bardzo sprawnie, przystępnym, językiem, a fabuła wciąga i skutecznie przenosi czytelnika w burzliwe lata dziewięćdziesiąte. Był to ciekawy i burzliwy czas, w Polsce zachodziło wówczas wiele zmian, zarówno gospodarczych, jak i społecznych. Na tym tle poznajemy Natalię, Michała i Sebastiana, młodych ludzi, pełnych energii i entuzjazmu, czy są to Mistrzowie życia? Zobaczysz Michał, świat będzie nasz! Rozpoczynają oni dorosłe życie, pełne zaskoczeń i niestety także porażek i rozczarowań, na które nie zawsze są gotowi. Książka jest na wskroś prawdziwa, pokazuje, że wkraczając w dorosłe życie, sami wybieramy drogę, każdy człowiek kieruje sobą i decyduje, jak chce żyć i co chce sobą reprezentować. Jest tu też młodzieńcze uczucie, gonitwa za pieniądzem, trudne decyzje, smutek, to bardzo życiowa powieść, którą naprawdę polecam, szczególnie miłośnikom ciekawych powieści współczesnej literatury, osadzonych w latach dziewięćdziesiątych, ale także tym, którzy, tak jak ja, znali ten burzliwy czas z własnych przeżyć. 


15 komentarzy:

  1. Podoba mi się sam fakt, że akcja rozgrywa się w latach 90. Muszę przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ooooo coś idealnego dla dziewczyn w buntowniczym wieku. chyba nawet wiem komu taką sprezentuje!sama też chętnie poczytam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokłądnie tak, ale tez dorosły czytelnik będzie zachwycony :)

      Usuń
  3. Lubię takie życiowe książki,więc zapisują sobie tytuł. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. this is nice read
    new post
    https://www.melodyjacob.com/2018/11/claudia-jessys-wedding-ohia-family.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię CZYTAĆ a ten rodzaj książek jak najbardziej mi odpowiada,dlatego bardzo chętnie poznałabym ją bliżej.

    OdpowiedzUsuń
  6. Przyznam że ta książka mogła by mi się spodobać, w końcu lata 90 są moje. Szkoda że mi pisanie książki nie idzie tak łatwo, próbowałam już wiele razy ale polegam przy dialogach

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię książki tego wydawnictwa, chętnie sięgnę po ,,Mistrzów życia".

    OdpowiedzUsuń
  8. Zainteresowałaś mnie tą książką...uwagę przykuwają te lata 90 i oczywiście okładka...

    OdpowiedzUsuń