piątek, 11 maja 2018

Surowce kosmetyczne – Dlaczego warto stosować na skórę kwas hialuronowy? Jak i gdzie go dodawać?

Kwas hialuronowy, to surowiec kosmetyczny, który u mnie, jako miłośniczki diy i tworzenia kosmetyków, jest totalnym must have od lat. Jest on także doskonałym produktem, który z powodzeniem możemy stosować solo.
 
 
Do wykonania unikalnych kosmetyków używam półprodukty i przeróżne surowce kosmetyczne, najwyższej jakości, które później w odpowiednich ilościach, razem, idealnie spełniają swoją funkcję w wykonanym, specjalnym, naturalnym kosmetyku. Kwas hialuronowy, jest nie tylko idealnym składnikiem, do tworzenia własnych produktów, fantastycznie działa na też skórę jako samodzielny kosmetyk, ale także genialnie wzbogaca skład gotowych już, kupnych produktów. Można go kupić za około 14 zł w sklepie BioIndygo, gdzie skusi Was na pewno także mnóstwo innych kosmetyków i smakowitości. Mój kwas hialuronowy ma postać gęstego żelu, jest to Hyaluronic acid Hialu 3% Forte, otrzymujemy go w bardzo praktycznej, smukłej, buteleczce (30 ml) z ciemnego szkła, by ochroniła kosmetyk przed słońcem. Dokładna aplikacja kwasu jest możliwa dzięki obecności szklanej pipety, która precyzyjnie pozwala nam dozować hialuronowy żel co do kropelki. Na etykiecie możemy zasięgnąć informacji na temat produktu, jego właściwościach oraz poznać skład. 


Jest to 3% roztwór kwasu hialuronowego, który naturalnie występuje w naszej skórze, wiąże on wodę w skórze właściwej, a wraz z upływem czas, nasza skóra ma go coraz mniej. Kwasu hialuronowego z wiekiem bowiem ubywa, więc na skórze pojawiają się zmarszczki, skóra traci jędrność i zdolność regeneracji, musimy go zatem uzupełniać, stosując kosmetyki, które go zawierają, a najlepiej w postaci serum. Kwas hialuronowy głęboko nawilża i regeneruje skórę, poprawiając jej jędrność, działa na zmarszczki, wypełniając je i wygładzając. Dedykowany jest do każdego typu cery, szczególnie zaś polecam go przy cerze suchej, jak moja, wrażliwej oraz dojrzałej. Ma on gęstą, żelową, przezroczystą konsystencję, jest bezzapachowy. Nakładam na noc, na całą twarz, również pod oczy, szyję i dekolt, na lekko wilgotną skórę, pozostawia bardzo cieniutką, silnie nawilżającą warstewkę ochronną, na nią aplikuję krem nawilżający, obecnie jest to krem certyfikowany SoBio etic, którego wypatrujcie także na blogu. Uwielbiam go dodawać także do gotowych kremów, wzbogacając ich skład, można go wkroplić również do toników, hydrolatów, ja miksuję go też z naturalnymi glinkami. Warto go mieć i stosować codziennie, zarówno przy porannej pielęgnacji, jak i przy wieczornym rytuale, wówczas daje świetne efekty i zdrową, nawilżoną skórę. Znacie kwas hialuronowy? Jak Wy go stosujecie? :)



43 komentarze:

  1. Lubię to wygładzenie jakie daje kwas hialuronowy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę w końcu skorzystać z jego właściwości.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie, na pewno się uzależnisz od tego cudu :)

      Usuń
  3. Miałam kiedyś podobny z Biocosmetics i lubiłam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też bardzo go lubię, wielofunkcyjny produkt :)

      Usuń
  4. Słyszałam o jego właściwościach, ale sama nie dokładałam go do kosmetyków

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do każdej aplikacji kremiku, kropla, dwie i odpicowany skład :)

      Usuń
  5. U mnie teraz służy zamiast serum :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny post, muszę wypróbować ten kwas, jestem ciekawa efektów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Koniecznie, efekty daje od razu, a po dłuższym stosowaniu, uzależnia skórę pozytywnie :)

      Usuń
  7. Do tego składnika podchodzę z dystansem...może niesłusznie!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Może wreszcie skuszę się na ten składnik i sama coś wypróbuję :)

    Pozdrawiam
    Sara's City

    OdpowiedzUsuń
  9. Co jakiś czas sięgam po niego i bardzo lubię :). Dodaję często do glinek itp :)

    OdpowiedzUsuń
  10. zawsze mam spory zapas HA ;) i uwielbiam mieszać go z olejami, a gdy moja cera wariuje to razem z masłem shea ratuje sytuację ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak :) Miesza się genialnie z olejami, glinkami, w zasadzie wszędzie go można dodawać :)

      Usuń
  11. Coraz częściej sięgam po tego typu surowce. Kwas hialuronowy potrafi dać świetne efekty :)

    OdpowiedzUsuń
  12. ja dam sobie jeszcze z 2-3 lata na ten kwas :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam go każdej cerze, bez względu na wiek, nawet młodą skórę trzeba solidnie nawilżać :)

      Usuń
  13. bardzo lubię:) dodaję do kremów;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Przyznam, że w tej materii do dzisiaj byłam zupełnie zielona. Dzięki Twojemu wpisowi wiem co nieco na ten temat:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo, bardzo się cieszę i polecam go stosować :*

      Usuń
  15. Wszyscy go zachwalają, a mnie do dzisiaj jakoś rani słowo kwas i nie mogę się przełamać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kwas hialuronowy, jest zupełnie innym kwasem, niż złuszczający np. kwas migdałowy, polecam bardzo, skóra podziękuje :)

      Usuń
  16. Zdarzyło mi się używać już kosmetyków, które go zawierały, ale jakoś bardziej się nad tym nie zastanawiałem. Przyznaję, że Twoja recenzja mnie przekonuje, by się tym bardziej zainteresować ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Słyszałam o jego dobroczynnych właściwościach:) Przekonałaś mnie, by spróbować:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam i sama stosuje, pod krem czy serum :D Taki mój mały ulepszacz kosmetyków :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo przydatne informacje :) ja jeszcze nie stosowałam kwasu hialuronowego w czystej postaci :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Kiedyś używałyśmy kwas hialuronowy ale skończył się... trzeba do niego wrócić :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bardzo często do niego wracam, musicie zatem skusić się na zakup znów :)

      Usuń