czwartek, 9 lutego 2023

Pani K. - Marta Knopik – Literatura piękna na lutowe wieczory.

Ostatniej jesieni, swą premierę miała nowa powieść Marty Knopik pod tytułem Pani K. Pamiętam, jak debiut tejże pisarki Czarne Miasto, zrobił na mnie wrażenie, potem był drugi tom Rok Zaćmienia, pora więc na zupełnie nowy tytuł spod jej pióra.

 

Pani K. - Marta Knopik

Premiera – 28 września 2022

Wydawnictwo: Lira

Oprawa: okładka twarda

Ilość stron: 304

Książka zachwyca wizualnie, od ciekawej, korespondującej z fabułą okładki nie można oderwać wzroku. Budzę się co noc o tej samej godzinie. Pani K., każdej nocy, o godzinie trzeciej trzydzieści trzy, budzi się ze snu. Wraz z Panem K., kobieta mieszka na ostatnim piętrze wieżowca, od dłuższego już czasu, podobnie, jak inni mieszkańcy, nie opuszczają oni budynku. Ich życie upływa jedynie pod znakiem zaplanowanych dostaw jedzenia oraz wykonywanej dla rządu, tajemniczej pracy. Oboje są jakby więźniami, zostali wysiedleni, bowiem na zewnątrz trwa wojna, obowiązuje zakaz opuszczania mieszkań, a codzienność ciąży coraz mocniej. Pani K., podupada psychicznie, codzienność przytłacza, przepisane leki nie pomagają, a kobieta wciąż coraz bardziej ucieka w skomplikowane zakamarki własnego umysłu. Pani K., to literatura piękna, raczej dla świadomego czytelnika, nieco mroczna, z wirem emocji i chwilą zadumy nad rzeczywistością, polecam bardzo.



16 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawa fabuła, jednak nie wiem czy nie za mroczna jak dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie wędrówki wewnątrz ludzkiego umysłu bardzo mnie ciekawią, więc jestem na tak.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne wydanie zachęca do sięgnięcia po tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pełna emocji literatura piękna... Brzmi interesująco. Będę miała ten tytuł na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam ją w czytelniczych planach :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Zapowiada się super. Coś słyszałam już o tej książce.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń