środa, 1 marca 2023

Klimatyczna, debiutancka powieść historyczna - Srebrne wrzeciono - Ewa Sobieniewska

Początkiem marca, mocno czuję już wiosnę! Dziś zaś u mnie recenzja książki, którą przeczytałam jeszcze, gdy zimowy, biały śnieg, cieszył nasze oczy.

 

Srebrne wrzeciono - Ewa Sobieniewska

Premiera – 7 listopada 2022

Wydawnictwo: Lira

Oprawa: okładka miękka

Ilość stron: 464

Srebrne wrzeciono, to powieść historyczna z świetnym klimatem. Jest rok 1640, już w prologu poznajemy prześliczną Litwinkę imieniem Vaiva, kobiece marzenie wielu mężczyzn, uważaną za czarci pomiot. Owładnięty obsesją kowal nie zdołał jej zdobyć, teraz szuka zatem zemsty. Dopadnę cię i wtedy pożałujesz, czarownico! (…) Vaiva myślała, że kowal odpuści, bo nijak nie miał do niej dostępu. Mija dwieście lat, a imię Vaivy Migle, nadal wspominają ludzie, nazywają ją boginią bagien. W 1853 roku, w konsekwencji odmowy małżeństwa z generałem, młodziutka Wiktoria, trafia do majątku w Łempicach, gdzie poznaje historię Vaivy, one obie odrzuciły niechcianych adoratorów… Podczas czytania wprost uwielbiałam fragmenty z Vaivą. Srebrne wrzeciono, wciąga, a książkę z doskonale skonstruowaną fabułą i świetnym finałem, pochłania się ekspresowo. Polecam Wam jej lekturę, jeśli cenicie nietuzinkowe, malownicze powieści historyczne z klimatem! 


 


8 komentarzy: