niedziela, 26 maja 2024

Mój hit! Psalm dla zbudowanych w dziczy - Becky Chambers – Pierwszy tom cyklu Mnich i robot!

Jakież to było piękne! Psalm dla zbudowanych w dziczy, pióra Becky Chambers, to pierwszy tom cyklu Mnich i robot.

 

Psalm dla zbudowanych w dziczy - Becky Chambers

Cykl: Mnich i robot - Tom 1

Premiera: 13 marca 2024

Wydawnictwo: Insignis

Oprawa: okładka twarda

Becky Chambers za tę książkę, otrzymała znaną i prestiżową nagrodę Hugo, przyznawaną co roku za twórczość z gatunku fantasy i science fiction. Miałam wobec niej ogromne oczekiwania, które spełniła w całej rozciągłości. Przepiękne wydana, niezbyt obszerna powieść, to początek dylogii, książka Modlitwa za nieśmiałe korony drzew, to drugi tom, który również pojawi się u mnie. Wchodzimy w osobliwy świat książki, która urzekła i wciągnęła mnie od pierwszej strony. Wiele wieków temu, roboty z Pangi, zyskały świadomość i postanowiły zamieszkać w dziczy. Od tego czasu krążyły o nich jedynie legendy, aż do momentu, gdy jeden z nich, poznaje siostrata Dexa, niebinarnego, herbacianego mnicha. Osią książki są rozmowy i przyjaźń, pomiędzy owym mnichem, a robotem imieniem Mszaczek. Jest to bardzo nietypowe science fiction, pełne ciepła, wielu emocji, miłości i filozoficznej przestrzeni, poruszające tematy życiowe, ważne. Myślę, że książkę z powodzeniem możemy zakwalifikować do tak zwanej literatury cosy, lekkiej, otulającej, bardzo komfortowej, jednocześnie niesamowicie mądrej i dającej wiele czytelniczej satysfakcji. Wspaniała książka!


 

 

8 komentarzy:

  1. Już wcześniej miałam ochotę na przeczytanie tej książki i po przeczytaniu Twojej notki wiem, że muszę przyspieszyć lekturę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie spędzę czas z tą książką.

    OdpowiedzUsuń
  3. Już sama okładka sprawia, że zwróciłabym na nią uwagę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ależ się cieszę, że mam tę książkę w swojej biblioteczce.

    OdpowiedzUsuń