wtorek, 9 lipca 2024

Północ – Południe – Pierwszy tom Opowieści z meekhańskiego pogranicza - Robert M. Wegner

Krwawe, bitewne, genialne, magiczne fantasy. Oto rozbudowany świat powieści Północ – Południe pierwszego tomu Opowieści z meekhańskiego pogranicza - Robert M. Wegner

 

Północ – Południe – Robert M. Wegner

Cykl: Opowieści z meekhańskiego pogranicza – Tom 1

Premiera: 7 marca 2012

Wydawnictwo: Powergraph

Oprawa: okładka twarda

Cykl, który niebawem doczeka się już szóstej odsłony, intrygował mnie od zawsze. Nareszcie udało mi się po niego sięgnąć i przepadłam. Książka Północ – Południe, podzielona jest na dwie części Topór i skała oraz Miecz i żar, które zapoznają czytelnika z odmiennymi stronami meekhańskiego imperium. Zarówno opowieści z zimnej, śnieżnej Północy, jak i z ciepłego Południa, poznajemy w czterech opowiadaniach, obie części były absolutnie doskonałe. Pierwsza odsłona serii, to poznawanie świata, w który będziemy wchodzić w następnych tomach. Północna, brutalna i niesamowita historia działań obronno-bitewnych Górskiej Straży, której przewodzi porucznik Kenneth-lyw Darawyt, zaś w południowej poznajemy wojownika arabskiego z dwoma mieczami na plecach, imieniem Yatech d’Kllean z ludu Issaram. Dla mnie wielkie wow i zdecydowane odkrycie książkowe ostatnich tygodni. Jest to swoiste wprowadzenie w przebogaty świat cyklu, z pewnością każdy fan tego typu klimatów, po przeczytaniu Północ – Południe, będzie zachwycony, jak ja. Jest dynamika, sporo emocji, a całość czyta się z wielką przyjemnością i zaangażowaniem. Według mnie must read każdego miłośnika dobrego fantasy, koniecznie muszę kontynuować miłość i sięgnąć po tom numer dwa!


 
 


6 komentarzy: