czwartek, 22 czerwca 2017

Olejek tatarakowy, kminkowy i pichtowy - Trzy, intrygujące, naturalne olejki eteryczne Etja :)

Kilka dni temu, pisałam o trio olejków eterycznych, posiadających niezwykle zmysłowe zapachy, dziś na blogu trzy, oryginalne olejki, rzadko spotykane i unikalne: olejek tatarakowy, kminkowy i pichtowy.


Naturalne olejki eteryczne Etja, są to zawsze świetnej jakości produkty, firma ma w ofercie mnóstwo olejków, także na pewno znajdziecie swój ulubiony. Olejki posiadają bardzo wszechstronne właściwości, wykorzystywane są nie tylko w kosmetyce, pełnią także funkcje aromaterapeutyczne i prozdrowotne. Olejki mieszczą się w szklanych buteleczkach (10 ml), a dokładna aplikacja olejku jest możliwa, dzięki plastikowej nakładce, która precyzyjnie pozwala nam dozować olejek, bowiem już kropla potrafi oddać te intrygujące zapachy.


Jeden z najbardziej intrygujących olejków, jakie dane mi było poznać. Jest to olejek uzyskiwany z kłącza tataraku zwyczajnego, zwanego tatarskim zielem, olejek tatarakowy zawiera związki seskwiterpenowe, węglowodany, mnóstwo substancji przeciwzapalnych, organicznych kwasów i soli mineralnych. Tatarak wykorzystywany jest zarówno w kosmetyce, jak i lecznictwie, w sztuce perfumiarskiej używa się olejek ten, do utrwalania zapachów, ale także w mydlarstwie, świetny do pielęgnacji włosów i skóry głowy. Olejek tatarakowy rozkurcza, działa bakteriobójczo i pobudza apetyt, poleca się wcieranie go podczas rwy kulszowej. Ma on bardzo charakterystyczny, bardzo mocny, korzenny zapach, już kropla wystarcza, by go poczuć.   


Kminek znacie na pewno z kuchennych konotacji, olejek eteryczny, uzyskuje się z owoców kminku zwyczajnego. Ma on również bardzo charakterystyczny zapach, nieco jakby korzenno-słodki, lecz wiem, że nie każdemu się spodoba, wówczas polecam połączyć go z olejkiem lawendowy, z którym utworzy piękną kompozycję. Olejek ten stosuje się przy bólach żołądkowych i innych schorzeniach gastrycznych. Kminek działa pobudzająco, łagodzi bóle, stres, świetny jest tez do inhalacji, co ciekawe, olejek kminkowy, podobnie, jak tatarakowy, również pełni ważną rolę w świecie tworzenia perfum.


Olejek eteryczny, pozyskiwany z gałązek syberyjskiej jodły białokorej, olejek z gatunku tak zwanych leśnych woni, także ich miłośnicy, będą w niebo wzięci. Działa bakteriobójczo i przeciwgrzybicznie, ideał do inhalacji przy infekcjach górnych dróg oddechowych, działa przeciwbólowo, przeciwzapalnie, a masaż z tym olejkiem świetnie zadziała przy bólach reumatycznych. Olejek pichtowy, odświeży także świetnie pomieszczenie. 


Który z olejków zaintrygował Was najbardziej? :)



32 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Jest idealny na katarek właśnie, czy zatkany nosek :)

      Usuń
  2. Mam pichtowy i go uwielbiam, pozostałych nie miałam jeszcze okazji poznać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Olejki nie sprzyjają mojej skórze, ale dla włosów to bajka! :) Pozdrawiam <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na włosy idealny będzie tatarak, polecam dodać sobie do odzywki :)

      Usuń
  4. Ciekawe wersje. Żadnej jeszcze nie miałam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Olejek pichtowy mnie ciekawi.

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja cały czas się nie mogę przekonać do olejków eterycznych :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz znaleźć swój ukochany zapaszek, może owocowe? :) Pomarańczowy albo mandarynkowy? :)

      Usuń
  7. Moja mama ma kilka tych olejków albo podobnych. Póki, co najbardziej spodobał mi się sosnowy zapach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam sosnowy kilka już lat temu, chyba czas wrócić do niego tez :)

      Usuń
  8. Pierwszy raz słyszę o takich olejkach! Z chęcią bym je wypróbowała :)
    Obserwuje :*
    allixaa.blogspot.com - klik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez mam je pierwszy raz, są wspaniałe :) Idę do Ciebie :)

      Usuń
  9. I love the work you do on your blog, I hope to see you on my blog very soon!!
    💚💚💚

    OdpowiedzUsuń
  10. Pichtowy tylko znam ;) kojarzy mi się z nieznośnym odświeżaczem do ubikacji :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pichtowy znam i lubię, nawet teraz zrobiłam sobie tonik pichtowy ;p kminkowy to dla mnie zapachowa tragedia, a tatarakowy mnie zaintrygował ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tatarak ma bardzo specyficzny, ziemisto-korzenny zapach, musisz sama obwąchać :)

      Usuń
  12. Najbardziej interesuje mnie kminkowy zapach :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pichtowy znam doskonale, ale dwa pozostałe to dla mnie totalna nowość.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tatarak i kminek bardzo unikalne i ciekawe olejki :)

      Usuń
  14. wszystkie są dla mnie nowością, dawno nie używałam olejków

    OdpowiedzUsuń
  15. ja zdecydowanie sięgnęłabym po olejek kminkowy :)

    OdpowiedzUsuń
  16. W saunie stosujemy leśne zapachy:-) odprężaja i leczą i oczywiście lawendowy:-)

    OdpowiedzUsuń