czwartek, 7 stycznia 2021

Jak leczyć się czekoladą - Prof. Henri Joyeux i Jean Claude Berton oraz Ciasta i desery. Bezglutenowe podróże - Kamila i Noemi Górny – Dwie książki na Nowy Rok!

Noworocznie sięgnęłam po dwie doskonałe na obecny czas, nowości Wydawnictwa Aromat Słowa. Książka Jak leczyć się czekoladą, którą napisał profesor Henri Joyeux i Jean Claude Berton oraz publikacja Ciasta i desery. Bezglutenowe podróże Kamili i Noemi Górny, zachwyciły mnie zarówno cennymi informacjami, przepisami, jak i wizualnie, bowiem obie są naprawdę przepięknie wydane.

Jak leczyć się czekoladą

Prof. Henri Joyeux i Jean Claude Berton

Wydawnictwo: Aromat Słowa 2020

Oprawa: twarda

Ilość stron: 208

Czekoladę kocha chyba każdy, zaś nie wszyscy wiedzą, iż warto jeść czekoladę prawdziwą, dla zdrowia. Czekolada, to mnóstwo witamin, minerałów, mikroelementów i polifenoli, prawdziwa czekolada bez sztucznych dodatków i cukrów, naprawdę może być zdrowym dodatkiem w diecie, suplementem, a nawet leczyć. Książka Jak leczyć się czekoladą, odkrywa przed nami świat czekolady, jej historię od owocu drzewa kakaowego. To prawdziwa, książkowa perełka dla czekoladożerców, napisana przez profesora medycyny, którym jest Henri Joyeux i Jeana Claude Bertona, mistrza czekoladnictwa. Obserwujemy więc drogę czekolady, od ziarna kakaowca, które przybyło do Europy z tropików, fascynująca historia wciąga, a książkę pochłania się tak samo, jak kostki czekolady, z wielką przyjemnością. Historia czekolady, smaku, pierwszych producentów, jest tez słówko o Nutelli. Ważne i podkreślane są tu zalety czekolady, skład tej prawdziwej, która zawiera potas, fosfor, wapń, magnez, żelazo, miedz, cynk, selen, fluor, witaminę A, E, D, B. Wspaniała, czekoladowa, książkowa podróż, polecam, jako zdeklarowana fanka czekolady!
 

Ciasta i desery. Bezglutenowe podróże

Kamila i Noemi Górny

Wydawnictwo: Aromat Słowa 2020

Oprawa: twarda

Ilość stron: 176

Słodkości powitają nas także w książce Ciasta i desery. Bezglutenowe podróże Kamili i Noemi Górny. Noworocznie warto oddać się pokusie i spróbować eksperymentów w kuchni w bezglutenowej odsłonie. Mamy tu 54 przepisy na deserki i ciasta bez glutenu, siostry Kamila i Noemi Górny, autorki książki mają nietolerancję glutenu, same stworzyły więc receptury słodkości także dla siebie. Nawet jeśli nie borykamy się z tymże problemem, warto otworzyć się na nowe smaki i zachwycić się deserami i ciastami z książki. Każdy przepis zilustrowany jest piękna fotografią i dokładnym opisem, są to łatwe w przygotowaniu słodkości, każdy z nich kusi, by go wypróbować, zaś najbardziej zaintrygowały mnie kultowe szyszki z ryżem preparowanym i masą krówkową oraz biszkoptowa rolada. Na uwagę zasługuje też przepis  na tort orzechowy, sernik cannolo, czy dyniowe muffinki. Słodkiego, smacznego!


 


20 komentarzy:

  1. Obie prezentowane książki bardzo mnie zaciekawiły.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem zainteresowana "Jak leczyć się czekoladą". To coś dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Czekolada ma super działanie, oczywiscie ta o dobrym składzie :)

      Usuń
  4. Odnoszę wrażenie, że czekoladą to ja się leczę całe życie :D :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Do przepisów na słodkości chętnie bym zajrzała :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam czekoladę, moja wątroba mniej ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam czekoladę, dlatego jestem pewna, że spodobałaby mi się te książki;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawe książki, zwłaszcza ta o czekoladzie, coś dla mojej mamy.
    Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  9. Kocham czekoladę, książki w sam raz dla mnie haha!

    OdpowiedzUsuń