czwartek, 17 marca 2022

Nowość - Consilio - Danuta Marć – Doskonała powieść z historycznym tłem i kryminalnym zacięciem!

Consilio, to powieść historyczna z wyraźną, kryminalną nutą, którą napisała Danuta Marć. Nie ukrywam, iż bardzo czekałam na tę książkę i dobrałam się do niej od razu po premierze!  

 

Consilio - Danuta Marć

Premiera – 16 marca 2022

Wydawnictwo: Lira

Oprawa: okładka miękka

Ilość stron: 304


Autorka Danuta Marć, pochodzi z Limanowej, zamieszkuje na Podkarpaciu, czy powieść Consilio, wpasowała się w moje wymagające, czytelnicze gusta? Już na wstępie zdradzę Wam, że tak i to bardzo. Książka niesamowicie wciąga, czyta się ją doskonale, napisana jest płynnym, przystępnym językiem, całość wzbogaca wspaniała, zwracająca uwagę okładka, również w tym temacie, Wydawnictwo Lira, nigdy nie zawodzi. Mamy zatem rok 1926, towarzyszymy mężczyźnie, który ucieka, ukrywa się, dlaczego jest poszukiwany i jakie tajemnice kryje? W momencie złapania przez mundurowych, przegryza ampułkę z cykutą i umiera. Zabrał tajemnicę ze sobą. Pakunek, który pozostawił w kryjówce ów Rosjanin, znajduje Heniek, są to rysunki, szkice, schematy opisane cyrylicą, po polsku widnieją tam dane osoby i napis Kraków. Poznajemy Ludwika Gołębiowskiego, asystenta w zakładzie anatomii, fascynuje go ludzka anatomia, na uczelni zgłębia w pracy jej tajniki, eksperymentuje, bada, próbuje wyznaczać nowe drogi w tej dziedzinie. Młody naukowiec, zakochany jest w ślicznej szatynce Matyldzie Zagajewskiej, asystentce w Katedrze Anatomii Opisowej, której coraz częściej dolega złe samopoczucie, zmęczenie i omdlenia. Julian Zagajewski, brat Matyldy, jest lekarzem, rodzeństwo łączy szczególna więź. Ludwik wie, iż w Związku Radzieckim, dochodzi do kontrowersyjnych eksperymentów z przeszczepami, a ich dokumentacja zaginęła niedawno, gdzie trafiła? Do jakich poświęceń dla bliskiej osoby, zdolny jest człowiek? Gdzie leży granica lekarskich eksperymentów? Consilio, to doskonała powieść z historycznym tłem i kryminalną fabułą. Mamy tu tajemnicze, medyczne badania naukowe, lekarskie próby z przeszczepami organów, kryminalne śledztwo i zbrodnie. Jestem zachwycona tą książką, nietuzinkowa, momentami szokująca, wciągająca, czytelnicze must have!  


 

 

22 komentarze:

  1. Nie jestem co do tej książki przekonana

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że mógłby mnie wciągnąć :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Brzmi jak thriller medyczny, moja mama takie lubi, ja nie do końca 😉 Ale okładka faktycznie ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam zatem mamie, kryminalna powieść warta uwagi :)

      Usuń
  4. Widzę, że fabuła jest bardzo bogata, więc książka wstępnie mnie zainteresowała.

    OdpowiedzUsuń
  5. Niewykluczone, że skuszą się na lekturę tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  6. Niestety u mnie ostatnio brak czasu na czytanie...

    OdpowiedzUsuń
  7. Nieee, ja nie mogę czytać Twoich recenzji, bo później tylko szukam czy są dostępne w abonamencie i wiadomo. Muszę czytać :D
    p.s właśnie szukam.. ;))

    OdpowiedzUsuń
  8. Skoro polecasz, to zapisuję tytuł na swoją dłuuugą listę!

    OdpowiedzUsuń
  9. Skoro ciekawy kryminał, zapisuję tytuł;)

    OdpowiedzUsuń
  10. książka zapowiada się bardzo ciekawie:)

    OdpowiedzUsuń