środa, 10 stycznia 2024

Powieść historyczna zanurzona w świecie antycznym - Anegdota - Wojciech Dutka

Anegdota, to powieść historyczna zanurzona w świecie antycznym, po którą sięgałam w zimowe wieczory.

 

Anegdota - Wojciech Dutka

Premiera – 16 października 2023

Wydawnictwo: Lira

Oprawa: okładka miękka

 Ilość stron: 528

 

Książka zabiera nas w okres schyłku imperium rzymskiego i jego upadku. Mamy tu wielką politykę, władzę, międzyludzkie gry. Remus jest synem ostatniego cesarza Rzymu, do czego przyznaje się na łożu śmierci, to z jego perspektywy odbieramy świat powieści. W 519 roku więziony jest Romulus, ostatni cesarz Rzymu. Jego dziewiętnastoletni już syn Remus, trafia na dwór króla Teodoryka Wielkiego, który wówczas włada Italią. (…) Pamiętaj, że to ty, mój synu, musisz odzyskać to, co zabrali nam barbarzyńcy. Przed młodym chłopakiem, który ma pomścić ojca, stają trudne wybory, poznawanie życia na dworze, ale też ludzie, każdy z nich prowadzi swoją grę dla osobistych korzyści. Szczególnie podobała mi się kreacja Teodory i Narsesa. Jeśli cenicie powieści historyczne, lubicie klimaty antyczne, z pewnością nie będziecie zawiedzeni lekturą!
 

 

20 komentarzy:

  1. Może kiedyś przeczytam tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Raczej się nie skuszę na lekturę, bo nie do końca są to moje klimaty! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Na razie nie planuję, chociaż fabuła wydaje się ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla fanów tej historycznej epoki to na pewno lektura godna zainteresowania.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie miałam okazji jej czytać :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja tam lubię powieści historyczne. Chętnie przeczytam

    OdpowiedzUsuń
  7. Może kiedyś. Lubię powieści historyczne. :)

    OdpowiedzUsuń