środa, 12 czerwca 2024

Dark Academia Antologia - W tych szacownych murach – Mroczne, gotyckie opowiadania!

Dark Academia Antologia! W tych szacownych murach, to dwanaście opowiadań w mrocznym, gotyckim klimacie.

 

W tych szacownych murach

Marie O’Regan, Paul Kane, Kate Weinberg, Olivie Blake,

James Tate Hill, Kelly Andrew, J.T. Ellison, Layne Fargo,

David Bell, Susie Yang, M.L. Rio, Helen Grant,

Tori Bovalino, Phoebe Wynne.

Premiera: 24 kwietnia 2024

Wydawnictwo: Insignis StoryLight

Oprawa: okładka twarda

Opowiadania zawarte w książce, doskonale oddają mroczny klimat popularnego motywu dark akademia, choć każde z nich to zupełnie inna historia, łączy je jedno, szkolna, ciemna atmosfera i świetna, wciągająca fabuła. Przepięknie wydana książka, jest idealną propozycją zarówno dla wytrawnych miłośników mrocznych zakamarków literatury, jak i tych czytelników, którzy po raz pierwszy chcą wkroczyć w tenże tajemniczy świat. Opowiadania zebrali i zredagowali Marie O’Regan oraz Paul Kane, którzy napisali także wprowadzenie. Cieszy mnie fakt swoistego boomu na ten motyw, który idealnie trafia w moje gusta. Nie będę oczywiście zdradzać Wam treści opowiadań, gwarantuję, że warto przeczytać je wszystkie. Pytia, opowiada o sztucznej inteligencji zamieszkałej w Delfach, która zyskuje świadomość i ma problemy natury ludzkiej. Psycholożka trafia do Delf, by poddać Pytię terapii, w tle zaś mamy morderstwo studentki. W Urlop naukowy, zetkniemy się z ciałem zamurowanym w ścianie uczelnianej biblioteki, a w Dom X, szkoła Bridgent dla dziewcząt, staje się miejscem mordów. Bardzo podobało mi się też opowiadanie Profesor Ontografii. Antologia ma niesamowity klimat, mamy tu nie tylko mrok, ciemne odcienie, tajemnice, duchy, magię, ale też akademicką, szkolną, biblioteczną nutę. Bardzo, bardzo polecam, ja jestem zachwycona! 

 


 

6 komentarzy:

  1. Mam ją już w swojej domowej biblioteczce i mam nadzieję, że mnie również się spodoba.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam tę książkę w planach, ale ciągle brakuje mi czasu na kolejne książki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta książka czeka u mnie na półce do przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
  4. Po takiej rekomendacji muszę przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie wydanie, ale antologii w tym klimacie nie miałam jeszcze okazji poznać.

    OdpowiedzUsuń