poniedziałek, 24 czerwca 2024

Radek Rak - Baśń o wężowym sercu albo Wtóre słowo o Jakóbie Szeli - Nagroda Literacka Nike 2020

Nagroda Literacka Nike 2020! Radek Rak i Baśń o wężowym sercu albo Wtóre słowo o Jakóbie Szeli!

 

Baśń o wężowym sercu

albo Wtóre słowo o Jakóbie Szeli

Radek Rak

Premiera: 18 września 2019

Wydawnictwo: Powergraph

Oprawa: okładka twarda

Radek Rak, lekarz weterynarii, ceniony pisarz i laureat Nagrody Literackiej Nike, właśnie za powieść Baśń o wężowym sercu albo Wtóre słowo o Jakóbie Szeli. Książka budzi nieustanne emocje i wciąż jest bestsellerem wydawniczym. Brak mi słów, jak wspaniałą przygodą literacką, jest lektura tej książki. Po dwóch tomach Agli, wiedziałam, że Radek Rak, zagwarantuje mi emocje i książkową ucztę. Baśń zabiera czytelnika w świat mitologii Galicji i legend dotyczących Kóby Szeli. Chłopski przywódca, na kartach powieści Raka, poznaje smak uczuć do Chany, ekscytującej miłości do Malwy, odczuwa też cięgi, jakie zadaje mu kijem pan, pokonujemy z nim wiele dróg, obserwując ówczesne zmiany i sławę chłopskiego króla Jakóba. Baśń o wężowym sercu, to klimatyczna opowieść pełna uczuć, życia, erotyki, czarów, magii, czuć tu też niewątpliwe swoisty, słowiański mrok. Mamy tu Króla Węży, rusałki, sady, lasy, kota, potańcówki, klimat wsi, czarty, duchy, mlekodajną pustelnicę Sławę, ale też pańszczyznę i egzystencję parobka. Pokuszę się o stwierdzenie, że jest to połączenie literatury pięknej, fantastyki z historią. Nietuzinkowe rozwiązania fabularne i smaczki, zaskakują, powieść napisana jest doskonale, totalnie wciąga, angażuje i pozostaje w pamięci. Za każdym człowiekiem idą jakieś diabły stróże. Kolejna książka Radka Raka, która mnie zachwyciła. Nie bez powodu Baśń o wężowym sercu, otrzymała Nike, to naprawdę unikalne arcydzieło współczesnej literatury, po które po prostu trzeba sięgnąć i oddać mu swe serce!   

 

 

6 komentarzy:

  1. Trzeba przyznać, że bardzo oryginalna książka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo unikalna, na bank nie czytałaś nigdy czegoś podobnego :)

      Usuń
  2. Nie miałam jeszcze okazji czytać tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie słyszałam o tym wcześniej, ale brzmi ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękna, emocjonalna, achy i ochy z mojej strony :)

      Usuń