piątek, 17 kwietnia 2020

Dwie, kobiece powieści, idealne na wiosnę! Magia polskiej literatury obyczajowej – Natasza Socha - Zamrożona oraz Anna Sakowicz - Niebieskie motyle!

Polska, kobieca literatura obyczajowa, przeżywa prawdziwy renesans, natrafiam ostatnio na wiele, ciekawych powieści w tym kręgu. Dziś chcę Wam polecić dwie, piękne, kobiece powieści, idealne na wiosnę!


Natasza Socha – Zamrożona. Dlaczego kobiety zdradzają
Cykl: Trzy Razy Z - Tom 1
Premiera: 12 lutego 2020
Wydawnictwo: Edipresse Książki
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Ilość stron: 304

Polska pisarka Natasza Socha, często gości w mojej biblioteczce. Twórczość tejże autorki poznałam przy okazji świetnej serii (Nie) i książek: (Nie)miłość. Z tobą i bez ciebie, (Nie)piękność. Ile jest warta Twoja uroda? oraz (Nie)młodość. Czy kobiecość ma termin ważności? Natasza Socha, jest dość popularną w naszym kraju pisarką, urodzona w Poznaniu, ma na swym koncie między innymi także powieści Pokój kołysanek, Mgły Toskanii, czy Troje na huśtawce. Jej książki, to kobieca, obyczajowa, pełna emocji literatura, niosąca za sobą zawsze sporo emocji, dobre przesłanie i życiową, wciągającą fabułę. Książka Zamrożona. Dlaczego kobiety zdradzają, to początek nowej serii autorki, cykl Trzy Razy Z, debiutuje tomem pierwszym Zamrożona, po który warto sięgnąć. Eteryczna okładka przyciąga wzrok, fabuła jest ciekawie skonstruowana, a sama powieść napisana jest przystępnym i dynamicznym językiem, czuć tu doświadczone pióro autorki. Oto Julia, 42-latka, matka, żona, powiedzieć można zwykła kobieta, której życie upływa pod znakiem codziennych, powtarzalnych czynności. Julia zaś nie jest do końca szczęśliwa, nie czuje się wartościowa, myśli, iż najpiękniejsze chwile ma już za sobą. Zakładając profil na portalu randkowym, nie zdaje sobie sprawy, iż właśnie wtedy zacznie zmieniać siebie. Kobieta zaczyna dostrzegać swoje potrzeby, posuwa się też do zdrady. Do czego doprowadzą Julię te życiowe eksperymenty? Koniecznie przeczytajcie, to mądra i bardzo emocjonalna powieść.  



Anna Sakowicz - Niebieskie motyle
Premiera: 12 lutego 2020
Wydawnictwo: Edipresse Książki
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Ilość stron: 336

Wiem, iż znajdzie się tu także wiele miłośniczek twórczości Anny Sakowicz, do których i ja należę. Nowa powieść tejże, polskiej pisarki, jak zawsze nie zawodzi. Autorka książki Niebieskie motyle, gościła u mnie ostatnio powieścią Dogonić miłość z serii Plan Agaty, pisarka ukończyła filologię polską i filozofię, pracowała jako nauczycielka języka polskiego i etyki, była redaktorką pisma pedagogicznego, ma męża, córkę i dwa kociaki. Powieść Niebieskie motyle, którą zdobi iście wiosenna okładka, napisana jest lekkim, przystępnym językiem, z pewnością przypadnie do gustu miłośniczkom przyjemnych i nietuzinkowych powieści obyczajowych, to kobieca, pełna emocji książka, której fabuła wciąga jak szalona. Trzy siostry Ania, Małgorzata i Matylda, to one grają pierwsze skrzypce na kartach książki. Gdy znika Gosia, znana w Chełmnie malarka, pozostałe siostry, przybywają i oczywiście ruszają w jej poszukiwaniu. Małgorzata ukochała niebieskie motyle, czy będzie to trop do jej odnalezienia? Jakie jeszcze tajemnice kryją się pod jej zniknięciem? Niebieskie motyle, jest powieścią zaskakującą, nie spodziewałam się, iż tak mnie wciągnie, mamy tu wątki nieco kryminalne, tajemnicze, obyczajowe, jest miłość, rodzina. Naprawdę warto po nią sięgnąć i dać się porwać wiosennie magii i dobremu finalnemu przesłaniu tejże powieści!
 



24 komentarze:

  1. Obie książki planują przeczytać. Pierwszego tytułu jeszcze nie udało mi się upolować, ale drugi już czeka na swoją kolej. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Mogłabym przeczytać dla relaksu po całym tygodniu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niebieskie motyle mogłabym przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Motyle - myślę, że bardziej by mnie wciągły.

    OdpowiedzUsuń
  5. Obydwie książki mnie interesują, gdyż cenię autorki.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawe propozycje, chętnie bym przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawe książki, ta druga na pewno przypadnie mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dawno nie czytałam coś kobiecego. 🤔

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam prozę Nataszy Sochy- to jedyna polska pisarka obyczajowa którą jestem w stanie czytać z przyjemnością. I tytuł będę mieć na uwadze! Dzięki za polecenie:) (już sprawdzam, czy jest w legimi;)
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Raczej nie czytam takich książek ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Przeczytałam "Niebieskie motyle" i bardzo mi się podobała ta powieść, chętnie sięgnę po następną książkę tej autorki :)

    OdpowiedzUsuń