wtorek, 14 czerwca 2022

Trzy książki Wydawnictwa Lira na lato - Żołnierz królowej Zanzibaru, Sen o Glajwic oraz Wazowie na polskim tronie!

Czas leci, jak szalony, już za tydzień, powitamy lato! Dziś zatem chciałabym Wam polecić trio książkowe Wydawnictwa Lira, po które warto sięgnąć w pierwsze, letnie dni, oto Żołnierz królowej Zanzibaru, Sen o Glajwic oraz Wazowie na polskim tronie. Każda z tych książek, jest zupełnie inna, zatem jestem pewna, że każdy wybierze coś dla siebie. 


Żołnierz królowej Zanzibaru - Jacek Getner

Premiera - 5 maja 2022

Wydawnictwo: Lira

Cykl z Jackiem Przypadkiem Tom 4

Oprawa: okładka miękka

Ilość stron: 320

Komedia kryminalna jest obecnie bardzo popularnym gatunkiem literackim w naszym kraju. Ja dzięki Wydawnictwu Lira, polubiłam komedie kryminalne i z przyjemnością czytuję je w ramach książkowej rozrywki. Jacek Gertner, zagościł już wielokrotnie w mojej biblioteczce, cykl z Jackiem Przypadkiem, ma już bowiem obecnie pięć tomów, także niebawem wypatrujcie też u mnie recenzji najnowszej książki z tej serii pod tytułem W samą północ. Żołnierz królowej Zanzibaru to ponownie świetna, dynamiczna komedia kryminalna, która nie zawiedzie miłośników cyklu. Dociekliwy Jacek Przypadek z wrodzoną żyłką detektywa, w trzech opowiadaniach bada kolejne śledztwa, a całości dopełnia dobry humor. Z osobliwym detektywem, dotkniemy tym razem między innymi środowiska bezdomnych i zbieraczy złomu.   


Sen o Glajwic - Wojciech Dutka

Premiera - 28 kwietnia 2022

Wydawnictwo: Lira

Oprawa: okładka twarda

Ilość stron: 448

Powieść Sen o Glajwic, ukazała się 28 kwietnia, jest to powieściowa propozycja pióra Wojciecha Dutki. Po tę książkę powinni sięgnąć miłośnicy współczesnej literatury pięknej, ale też mieszkańcy i osoby związane z Gliwicami, bowiem miasto to, gra tu bardzo ważną rolę. Warto zwrócić uwagę na genialną okładkę tejże książki, Wydawnictwo Lira nigdy nie zawodzi mnie również w tym temacie, dodatkowo twarda oprawa powoduje, iż książka wizualnie robi wrażenie. Sen o Glajwic, to osobliwa fabuła, podróże w czasie, historia i Gliwice. 
 

Wazowie na polskim tronie.

Romanse, intrygi i wielka polityka - Iwona Kienzler

Premiera - 11 maja 2022

Wydawnictwo: Lira

Oprawa: okładka miękka ze skrzydełkami

Ilość stron: 320

Na koniec wisienka na książkowym torcie. Poczytna Iwona Kienzler zaskakuje kolejną, doskonałą publikacją pod skrzydłami Liry. Wazowie na polskim tronie. Romanse, intrygi i wielka polityka, to podróż u boku polskich królów ze słynnej, szwedzkiej dynastii Wazów, rządy, wojny, ale też prywatne tajemnice, miłostki. Zygmunt III i jego dwóch synów, Władysław IV i Jan Kazimierz, mieli ciekawe, burzliwe życie, okres Wazów, pełen był wojen, układów, traktatów, warto zagłębić się w fascynującą historię i urozmaicić sobie letnią lekturę tą publikacją. Jestem ciekawa, jakie Wy wybieracie książki na letni czas? Nie ukrywam, iż moja czytelnicza lista i książkowe plany, obfitują w wiele nowości, także już teraz zapraszam do mnie na premierowe recenzje przez całe lato!


 

10 komentarzy:

  1. Książkę Wojciecha Dutki chętnie bym przeczytała.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zołnierz królowej Zanzibaru - cóż za ciekawy tytuł! Nie słyszałam o tej książce do tej pory

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubią twórczość Wojciecha Dudki i po jego książkę planuję sięgnąć.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię twórczość Wojciecha Dudki i po Jego książkę planuję sięgnąć.

    OdpowiedzUsuń
  5. jakoś nie wpadło mi nic w oko:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Książka Kienzler bardzo mnie zaciekawiła!

    OdpowiedzUsuń
  7. Chętnie sięgne po pozycję Jacka Getnera - latem obok kryminałów czytam raczej lżejsze rzeczy, choć też o dziwo nie zawsze :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. najbardziej zaciekawiła mnie ostatnia książka

    OdpowiedzUsuń