środa, 22 stycznia 2020

Mroczny kryminał, thriller, sensacja? Dwie książki na zimowe wieczory - Dom tajemnic - Alek Rogoziński oraz Śmierć i mrok - J.D. Robb

Dziś mam dla Was dwie, propozycje książkowe, idealne na zimowe wieczorki, jeśli zatem lubicie mroczne klimaty kryminalne, thrillery i powieści sensacyjne, zapraszam gorąco.


Dom tajemnic - Alek Rogoziński
Premiera: 18 września 2019
Wydawnictwo: Edipresse Książki
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Ilość stron: 328

Dom tajemnic, to powieść, której autorem jest polski pisarz Alek Rogoziński, nazywany księciem komedii kryminalnej. Książka co prawda, miała już swą premierę jakiś czas temu, bowiem we wrześniu minionego roku, zaś dopiero teraz postanowiłam dobrać się do niej. Powieść zdobi przyciągająca oko fana mrocznych klimatów okładka, w czarno-granatowych odcieniach. Moim pierwszym spotkaniem z twórczością tegoż autora była powieść Śmierć w blasku fleszy, która utkwiła mi w pamięci, czy zatem Dom tajemnic, również przypadł mi do gustu? Zdecydowanie tak. Alek Rogoziński, ma na swym koncie sporo ciekawych powieści, które muszę nadrobić, debiutował w 2015 roku kryminałem Ukochany z piekła rodem, ukazały się też Jak cię zabić, kochanie, Do trzech razy śmierć oraz Śmierć w blasku fleszy, z zawodu pisarz jest dziennikarzem, lubi muzykę Madonny i Kate Bush, a Dom tajemnic, to jego dwunasta powieść. Książka napisana jest typowym dla autora,  żywym, płynnym i przystępnym językiem, fabuła ponownie świetnie skrojona, wciąga i nie ma tu miejsca na nudę. Jest to komedia kryminalna z sensacyjnym zacięciem, mamy tu mnóstwo humoru, ale jest też nieco grozy i morderstwa. Ponownie pierwsze skrzypce gra tu szef agencji eventowej, czyli Mariusz Mario Kosek wraz z wspólniczką Dominiką Miśką. Dostają oni zaproszenie do udziału w bardzo specyficznym realisty show w towarzystwie celebrytów. Dom, w którym będą przebywać, pełen jest tajemnic i pułapek, do tego grasuje tu prawdziwy morderca!



Śmierć i mrok - J.D. Robb
Tytuł oryginalny: Dark in Death
Tłumaczenie: Sylwia Chojnacka
Premiera: 2 października 2019
Wydawnictwo: Edipresse Książki
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Ilość stron: 384

J.D. Robb, to literacki pseudonim słynnej pisarki Nory Roberts, jej powieści od wielu, wielu lat, zdobywają listy bestsellerów na całym świecie. Nora Roberts, to również pseudonim, naprawdę pisarka nazywa się Eleanor Marie Robertson, ma już na swym koncie ponad dwieście książek, w mojej biblioteczce gościła już wiele razy, zaś powieścią Śmierć i mrok, pierwszy raz w odsłonie J.D. Robb. Krwista okładka na pewno zwróci Waszą uwagę w księgarni, a jak powieść prezentuje się w warstwie fabularnej? Książka napisana jest przystępnym językiem, typowym dla autorki, czyta się ją lekko i z wielką przyjemnością. Sprawę morderstwa prowadzi oddana pracy, porucznik Eve Dallas, zimą, w kinie na seansie Psychozy w Nowym Jorku, morderca wbił szpikulec do lodu w ciało Chanel Rylan i zbiegł. Zbrodnia podejrzanie podobna jest do opisanego wcześniej w książce morderstwa, czy zatem zabójca czerpał inspirację z literatury? Jest to kolejna sprawa tego typu, czy morderca planuje zbrodnie z każdego tomu? Przekonajcie się koniecznie!
 

 

27 komentarzy:

  1. Twórczość Arka Rogozińskiego jeszcze przede mną, natomiast książki Nory Roberts naprawdę mi się podobają. Tej jeszcze nie czytałam. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dom tajemnic, jak i Śmierć w blasku fleszy mogę polecić :) A Nora nie zawodzi zaiste :)

      Usuń
  2. Ciekawe propozycje, chętnie sięgnę po nie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Książkę Alka oczywiście czytałam i gorąco ją polecam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Książki Alka Rogozińskiego niedawno namierzyłam i na pewno po nie sięgnę. Z kolei takie typowe kryminały - jak druga propozycja - przestały mnie nęcić. U mnie gusta książkowe co jakiś czas się zmieniają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie chyba też, jako polonistka z wykształcenia, cenię wiele gatunków :)

      Usuń
  5. Wspaniała recenzja, niestety książki nie znam ale lubię taki klimat :)
    Pozdrawiam ciepło ♡

    OdpowiedzUsuń
  6. książek Alka Rogozińskiego jeszcze nie czytałam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszą być bardzo interesujące, chociaż unikam ostatnio takich książek :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Pozycje zdecydowanie dla mnie, lubię takie klimaty :). Dzisiaj kupiłam 3 książki, ale o tych będę pamiętać :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawe pozycje ale na tą chwilę mam co czytać, może później sięgnę po te książki.

    OdpowiedzUsuń
  10. Zaciekawiłaś mnie tymi pozycjami :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kryminały, thrillery to moja bajka :) To ten rodzaj literatury, który bardzo mnie wciąga.

    OdpowiedzUsuń
  12. To zdecydowanie książki dla mnie :) Koniecznie muszę siegnąć po coś Rogozińskiego bo staram się ostatnio poznawać polskich autorów

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawe propozycje, coś dla mnie. Zapisuję na listę, bo na razie mam co czytać 😉

    OdpowiedzUsuń
  14. Obie propozycje bardzo mnie zaciekawiły i jakbym miała wybrać z nich jedną to nie wiem na którą bym sie zdecydowała :D

    OdpowiedzUsuń