środa, 8 stycznia 2020

Zabójstwo na cztery ręce czyli klasyczna powieść kryminalna o wdowie, zakonnicy i psie (z kulinarnym podtekstem) - Karolina Morawiecka - Wydawnictwo Lira

W okresie między świętami, przeczytałam kilka książek, które już dłuższy czas, niecierpliwie czekały pięknie na swą kolej na półkach mojej biblioteczki. Pośród tytułów, które rozpoczęły u mnie czytelniczy rok 2020, znalazł się trzeci tom cyklu Karolina Morawiecka - wdowa po aptekarzu!


Zabójstwo na cztery ręce czyli klasyczna powieść kryminalna o wdowie, zakonnicy i psie (z kulinarnym podtekstem)
Karolina Morawiecka
Cykl: Karolina Morawiecka (wdowa po aptekarzu) Tom 3
 Premiera: 18 września 2019
Wydawnictwo: Lira
Oprawa: okładka miękka
Ilość stron: 288


Serię Karolina Morawiecka (wdowa po aptekarzu), śledzę od samego początku, gdy tylko w Wydawnictwie Lira, ukazała się debiutancka, pierwsza powieść cyklu tejże polskiej pisarki, zatytułowana Śledztwo od kuchni czyli klasyczna powieść kryminalna o wdowie, zakonnicy i psie (z kulinarnym podtekstem). Następnie w kwietniu, minionego roku, światło dzienne ujrzał drugi tom Morderca na plebanii, czyli klasyczna powieść kryminalna o wdowie, zakonnicy i psie (z kulinarnym podtekstem), zaś we wrześniu trzeci tom, Zabójstwo na cztery ręce czyli klasyczna powieść kryminalna o wdowie, zakonnicy i psie (z kulinarnym podtekstem), o którym u mnie więcej dziś. Autorka tegoż cyklu, Karolina Morawiecka, pochodzi z Krakowa, jak ja, ukończyła polonistykę, jest doktorem nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa, ma trzy pieski, kocha kryminały. Serię Karolina Morawiecka (wdowa po aptekarzu), zdobią charakterystyczne okładki, których nie można przeoczyć w księgarni, poszukajcie zatem koniecznie najnowszy tom tegoż, ciekawego cyklu, będącego dobrym połączeniem kryminału i komedii. Zabójstwo na cztery ręce, podobnie, jak poprzednie tomy, czyta się bardzo lekko i przyjemnie, nie mogąc oderwać się od świetnie skonstruowanej fabuły. Książka przypadnie do gustu zarówno fanom serii, jak i każdemu, kto lubuje się w gatunku rodzimych, nietuzinkowych kryminałów z solidną dawką dobrego humoru. Karolina Morawiecka, bohaterka cyklu, to wdowa po aptekarzu Stanisławie. W pierwszym tomie, w Wielmoży, w towarzystwie psiaka Trufli i zakonnicy Tomaszy, rozwiązywała sprawę zabójstwa młodej kelnerki, zaś w drugim morderstw na terenie parafii, w trzeciej odsłonie zaś, mamy do czynienia ze sprawą morderstwa na miejscowym weselu. Czy zabił któryś z gości weselnych i dlaczego? Przekonajcie się sami. Zabójstwo na cztery ręce, to ponownie niesamowicie ciepła, wciągająca, bardzo przyjemna książkowa rozrywka, wprost idealna na zimowe wieczory. Wspaniała fabuła i świetni bohaterowie, do tego muzyka, weselne smakowitości i ciekawy, kryminalny wątek, polecam z całego serducha!

 

28 komentarzy:

  1. Jestem bardzo ciekawa tego kryminalnego wątku.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kryminalne wątki zawsze mnie przekonują :)

    OdpowiedzUsuń
  3. en podtekst kulinarny mnie zainteresował:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ksiązka zapowiada się bardzo fajnie :)
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe połączenie, przeczytałabym, choć na co dzień sięgam raczej po typowe kryminały :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno byś się wciągnęła, bo wątek kryminalny, to oś powieści :)

      Usuń
  6. Wiem komu polecę tę książkę. 😊

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam serię z Karoliną, wdową po aptekarzu, niezwykle zabawna i lekka lektura

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajny wątek, chętnie bym przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Myślę, że mogłaby mi przypaść do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę wreszcie sięgnąć po książki tej autorki ;) a tytuł skojarzył mi się ze Śledztwem na cztery ręce Agathy Christie

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo lubię Twoje opisy książek, zawsze mam ochotę potem przeczytać. A tak mi przykro, że nie mam na czytanie zbyt wiele czasu

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawy tytuł :D Chętnie przeczytam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo miło wspominam pierwsze dwie części, więc i na tą będę polować - czyta się szybko i z przyjemnością!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  14. nie moge za duzo przeczytac bo mi musli ale ciekawe zdjecia:)

    OdpowiedzUsuń