piątek, 14 lutego 2020

Smacznego! Dwie, świetne kulinarne książki Wydawnictwa Pascal – A jak nie mięso, to co? - Dorota Jaworska oraz Fit przepisy od baletnicy - Svetlana Ovsyankina

Lubicie książki kulinarne? Ja uwielbiam, zwłaszcza wówczas, gdy przepisy w nich zawarte są nie tylko smaczne, ale i proste w wykonaniu. Dziś u mnie dwie, świetnie wydane, kulinarne książki Wydawnictwa Pascal, które zaskoczyły mnie i po raz kolejny otworzyły oczy, zachęcając mnie do kulinarnych eksperymentów w mojej kuchni!


A jak nie mięso, to co?
120 przepisów z roślinnymi zamiennikami mięsa
Dorota Jaworska
Premiera: 27 stycznia 2020
Wydawnictwo: Pascal
Oprawa: okładka miękka ze skrzydełkami
Ilość stron: 320

Jeśli, jak ja nie spożywacie mięsa, na pewno pytaniem, które najczęściej słyszycie jest „co Ty jesz, jak nie jesz mięsa?” Pytanie prześladuje mnie od lat i często trudno mi jest tym sposobem nakłonić kogoś, by sam spróbował nie jeść mięsa i sprawdził dietę wege. Książka A jak nie mięso, to co? 120 przepisów z roślinnymi zamiennikami mięsa, napisała Dorota Jaworska, która prowadzi profil Pureveg, w książce znajdziemy aż 120 sposobów, udowadniających, że dieta wege jest smaczna, zdrowa i naprawdę nie trzeba się jej obawiać. Badania nie kłamią, im mniej mięsa w diecie, tym lepiej, polecam się zatem skusić i spróbować przepisy z tejże książki, ozdobionej wspaniałymi zdjęciami. Mamy tu mnóstwo przepisów, które zasmakują mięsożercom, smaki często przypominają mięsne, a dodatkowo dieta wzbogaca się o odpowiednie, roślinne składniki. Zamienniki mięsa, to nie tylko słynna soja, ale też tofu, czy popularny seitan i tempeh, naprawdę warto samemu ich spróbować i przekonać się, że nie trzeba jeść mięsa, by czuć ten niepowtarzalny smak umami. Jakie przepisy zwróciły szczególnie moją uwagę? Minifrittaty z tofu, wyglądają bajecznie, spróbuję wykonać tofurnik, ale też frytki z tempehu, czy szybkie kiełbaski z fasoli! Mmm smacznego



Fit przepisy od baletnicy
Svetlana Ovsyankina
Premiera: 13 listopada 2019
Wydawnictwo: Pascal
Oprawa: okładka miękka ze skrzydełkami
Ilość stron: 256

Lekkie, zdrowe i smaczne, takie przepisy znajdziecie w książce Fit przepisy od baletnicy, której autorką jest Svetlana Ovsyankina, tancerka Polskiego Baletu Narodowego. Jest to świetna propozycja dla osób, które chcą zrzucić kilka kilogramów, a jednocześnie jeść smacznie. Svetlana Ovsyankina zdarza, jak jeść lekko, by nie czuć się ciężko w ciągu dnia, przygotowując szybkie i dobre dla figury potrawy. Przepisy są proste są szybkie w wykonaniu, mamy ich tu aż setkę, jest z czego wybierać, mi w oko wpadł przepis na bananowe naleśniki, dyniową jaślankę, minipizzę, ale też na zapiekankę z cukinii. Są tu przepisy roślinne, ale tez mięsne, podzielono je na śniadania obiady, kolacje i deserki. Można zatem z książką smacznie zjeść i nadal czuć się leciutko, jak baletnica! Obie książki bardzo polecam na kulinarne eksperymenty w kuchni!
 

 

24 komentarze:

  1. Nie korzystam z takich książek, przepisów czasem szukam w internecie. Pomimo wszystko ciekawie się prezentują. Przepisy baletnicy mnie zainteresowała, ale ja chce schudnąć a moja rodzina potrzebuje bardziej kalorycznych dań :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepisy baletnicy warto poznać, naprawdę proste i smaczne :)

      Usuń
  2. Ja za bardzo nie korzystam z takich książek, ale moja mama jak najbardziej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Obie książki na pewno by mnie zainspirowały do upichcenia czegoś dobrego i zdrowego :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka baletnicy mnie zainteresowała.

    OdpowiedzUsuń
  5. A jak nie mięso, to co- coś dla mnie, bo nie jem mięsa :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oooo, bardzo ciekawe propozycje - a że lubię eksperymentować w kuchni, to jak najbardziej jestem na tak ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawe propozycje, szczególnie zainteresowała mnie książka "Fit przepisy od baletnicy" 😉

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie jem mięsa, więc chętnie zapoznam się z tymi książkami. Może znajdę coś ciekawego dla siebie. 😊

    OdpowiedzUsuń
  9. Pierwsza pozycja mnie zaciekawiła. Jem mięso, ale dużo gotuję też potraw bez mięsnych.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. OOO to tu będziesz miała mnóstwo super pomysłów :)

      Usuń
  10. „Fit przepisy od baletnicy” mnie zaciekawiły. Choć ta druga tez bardzo ciekawa bo mimo, ze jem i lubie mięso to takie dania bezmięsne tez lubie jeść :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, zatem chyba te dwie książki muszą być u Ciebie :D

      Usuń
  11. Ja przepisów szukam głównie w internecie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja lubię mieć pod ręką w kuchni, jak coś ciekawego do jedzenia robię :D

      Usuń
  12. Książki kulinarne uwielbiam i stanowią one znaczącą część mojej biblioteczki. Gdziekolwiek idę na zakupy, zawsze wrócę z jakimś egzemplarzem :)

    OdpowiedzUsuń