czwartek, 18 listopada 2021

Romantyczni w Paryżu - Dorota Ponińska - Wydawnictwo Lira - Literatura piękna na jesień!

W listopadowy wieczór, warto sięgnąć po dobrą książkę. Dziś u mnie literatura piękna, idealna na jesień, oto powieść Romantyczni w Paryżu, którą napisała polska pisarka Dorota Ponińska, książka ukazała się pod skrzydłami Wydawnictwa Lira.

Romantyczni w Paryżu - Dorota Ponińska

Premiera: 22 września 2021

Wydawnictwo: Lira

Oprawa: okładka miękka ze skrzydełkami

Ilość stron: 368


Dorota Ponińska, ukończyła polonistykę, amerykanistykę i public relations, pracowała w branży PR, jej inspiracją są podróże oraz spotkania. Warto tu zaznaczyć, iż nie miałam okazji przeczytać pierwszej powieści z cyklu Romantyczni, którą wydało Wydawnictwo Lira, z chęcią zaś zasiadłam do lektury drugiego tomu. Zapowiadana jest już trzecia odsłona pod tytułem Romantyczni zesłańcy. Piękna okładka i równie ujmująca fabuła, powodują, iż z przyjemnością polecam Wam powieść Romantyczni w Paryżu. W pierwszym tomie zobrazowane zostało Wilno, pełne uroku, poezji, młodego pokolenia, którego romantyczny bunt płynął we krwi, tu pojawił się litewski szlachcic Maurycy i jego losy obserwujemy także w kontynuacji. Jest już po powstaniu listopadowym, epoka romantyczna nabiera rumieńców, Maurycy Kamienicki przybywa do Awinionu, emigracja, to tęsknota, smutki, rozterki. Jeszcze wrócimy w rodzinne strony. Jeszcze polska nie zginęła! Romantyczni w Paryżu, to także romantyczni poeci, pojawia się Juliusz Słowacki, Adam Mickiewicz, ale też wielka historia, jesteśmy tuż obok księcia Adama Czartoryskiego. Romantyczni w Paryżu, to absolutnie przepiękna powieść, polecam z całego serca! 


 

14 komentarzy:

  1. Lubię tego typu klimaty, więc mogłabym się skusić na tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie nie są to moje klimaty czytelnicze, ale dobrze, że książka Ci się podobała!

    OdpowiedzUsuń
  3. Byłam akurat nie dawno w Paryżu :D Książka myślę że warta przeczytania :)
    https://redamancyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Super, że lektura tej książki była przyjemnością :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajnie piszesz o tej książce.

    OdpowiedzUsuń
  6. Książki tej autorki jeszcze przede mną, ale mam w planach :)

    OdpowiedzUsuń