piątek, 14 kwietnia 2023

Najnowsze publikacje Iwony Kienzler - Karol i Camilla. Nowy król i miłość jego życia oraz Rosyjscy tyrani. Od Iwana Groźnego do Władimira Putina

Dziś u mnie dwie, ciekawe książki z kręgu literatury biograficznej. Obie, najnowsze publikacje poczytnej Iwony Kienzler, to doskonały wybór na wiosenną lekturę, zapraszam na recenzję Karol i Camilla. Nowy król i miłość jego życia oraz Rosyjscy tyrani. Od Iwana Groźnego do Władimira Putina.

Karol i Camilla. Nowy król i miłość jego życia - Iwona Kienzler

Premiera – 20 października 2022

Wydawnictwo: Lira

Oprawa: okładka miękka ze skrzydełkami

Ilość stron: 320

Karol i Camilla. Nowy król i miłość jego życia, to wciągająca publikacja biograficzna, dzięki której poznajemy historię znajomości i uczucia, zrodzonego pomiędzy nowym królem Karolem, a słynną Camillą Parker Bowles. Ich romans, od początku budził spore kontrowersje i tak też pozostało do dziś. Miłość ta przeszła naprawdę wiele, książka może utwierdzić nas w przekonaniu, iż było i jest to uczucie prawdziwe. Blondwłosa Camilla, zwróciła uwagę księcia już od początku, uczucie trwało przed ślubem z Dianą Spencer, ale także podczas tego małżeństwa. Karol swoim zwyczajem jeszcze przed oficjalnymi zaręczynami, przedstawił Dianę swojej długoletniej kochance. Panna Spencer nie miała pojęcia, że sporo od niej starszą Mille z jej narzeczonym łączy coś więcej niż przyjaźń. Tajemnice, wiele sekretów i zawiłe relacje, jeśli jesteście ciekawi historii miłości króla Karola, który niebawem zacznie sprawować rządy, koniecznie sięgnijcie po tę pozycję. 

Rosyjscy tyrani. Od Iwana Groźnego do Władimira Putina

- Iwona Kienzler

Premiera – 15 marca 2023

Wydawnictwo: Lira

Oprawa: okładka miękka

Ilość stron: 336

Książka mocno na czasie, Iwona Kienzler, tym razem wkracza w świat tyranów z Rosji, pośród nich znajdziemy tu również Władimira Putina. Publikacja ze względu oczywiście na trwającą wojnę, wzbudza z pewnością obecnie spore zainteresowanie, ja również postanowiłam po nią sięgnąć. Poznajemy cesarskich poprzedników Putina, psychopatyczny i bezlitosny Iwan IV Groźny, Piotr I Wielki, słynna, despotyczna Katarzyna Wielka, Paweł I, Mikołaj I, to ciekawe historie, które pokazują, jak tyranią, siłą i krwią, sprawowano na przestrzeni wieków rządy w Rosji. Putin kontynuuje zatem tę drogę, często identyfikując się z powyższymi władcami. Ciekawa i angażująca książka, polecam bardzo.


 

12 komentarzy:

  1. Po pierwszą z proponowanych przez Ciebie książek bardzo chętnie sięgnę, gdyż interesują mnie publikacje dotyczące członków rodziny królewskiej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię książki Iwony Kienzler, jednak dawno żadnej nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe tytuły :) Choć mam wrażenie, ze rodzina Windsorów to nieustający temat książek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, sporo mam u siebie książek o rodzinie królewskiej :)

      Usuń
  4. Witam serdecznie ♡
    Nie znam twórczości autorki, ale wiele o niej słyszałam. Gdybym tylko miała okazję, pewnie sięgnęłabym po te tytuły by lepiej je poznać.
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Płodna pisarka, często jej publikacje wychodzą :)

      Usuń
  5. Witam serdecznie ♡
    Jestem pewna, że pisałam komentarz pod tym postem. Coś ten bloger mnie oszukuje ostatnio. Chciałam napisać, że oba tytuły interesujące oczywiście w zależności od preferencji i zainteresowań. Sądzę, że warto poznać oba tytuły :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, często mam też problemy i wyskakujące błędy, mam nadzieję, że się to ustabilizuje, na szczęście Twój komentarz jest, dzięki <3 :*

      Usuń