poniedziałek, 18 września 2023

Powieść inspirowana prawdziwymi wydarzeniami - Czerwoniec - Jacek Piekiełko

Lubicie powieści oparte na prawdziwych wydarzeniach? Zazwyczaj tego typu książki mają w sobie coś unikalnego, wydają się być żywe. Dziś u mnie recenzja powieści Czerwoniec, którą napisał Jacek Piekiełko.

 

Czerwoniec - Jacek Piekiełko

Premiera: 26 lipca 2023

Wydawnictwo: Skarpa Warszawska

Oprawa: okładka miękka

Ilość stron: 368

Czerwoniec, to opowieść o radzieckim skazańcu. Ali Arbijewicz Madujew, czyli Siergiej Madujew, od początku życia, odbywał wyroki, po dzieciństwie spędzonym w poprawczakach i na ulicy, gdzie już kradł i przestępstwach, rozbojach, napaściach, jako dorosły, w wyniku wyroków, trafiał do zakładów karnych wiele razy, skąd uciekał. Ostatecznie ucieczka z jednego z więzień i zbrodnie, skutkują tym, że trafia na listę poszukiwanych przestępców w ZSRR, ciąży nad nim kara śmierci i list gończy. Tytułowy Czerwoniec, to jego pseudonim, był to przestępca, żyjący na własnych warunkach, doskonale manipulował, oszukiwał, był to morderca, który jedynie siedemnaście miesięcy spędził na wolności. Mocna, mroczna, przerażająca lektura, którą bardzo polecam.


 

12 komentarzy:

  1. O, to wygląda na bardzo mocną lekturę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio głośno o tej książce. I ja mam na nią ochotę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciężko mi opisać, czy lubię historię oparte na faktach- nie ma co dystkutować, mają w sobie „to coś”, chociaż we mnie budzą one mieszane uczucia- chyba jestem za wrażliwa...
    Pozdrawiam
    https://nouw.com/1993ewas

    OdpowiedzUsuń
  4. Kocham thrillery i cenię sobie historie oparte na faktach. Na pewno sięgnę po tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Kocham thrillery i cenię sobie książki oparte na faktach. Na pewno przeczytam tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Na razie nie mam ochoty na takie klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej rozumiem, tez mam czasem takie okresy, że wolę lżejsze książki :)

      Usuń
  7. Książka z pewnością warta uwagi.

    OdpowiedzUsuń