poniedziałek, 11 grudnia 2023

Księgarnie i kościopył - Travis Baldree – Cosy fantasy na zimowe wieczory!

Debiutancka powieść Travisa Baldree Legendy i Latte, ukazała się w marcu i trafiła na moją listę ukochanych książek roku. Pora na prequel tejże książki, oto wyczekiwana nowość Księgarnie i kościopył!

 

Księgarnie i kościopył - Travis Baldree

Premiera: 8 listopada 2023

Wydawnictwo: Insignis

Oprawa: okładka miękka ze skrzydełkami

 Ilość stron: 384

 

Księgarnie i kościopył, to doskonałe fantasy. Powraca orczyca Viv, która jest silną wojowniczką, należącą do drużyny Kruków Rackama. Podczas bitwy Viv doznaje urazu nogi i zostaje wysłana na leczenie do nadmorskiego miasteczka Murk. W oberży Okoń, w której odbywa rekonwalescencję, poznaje właściciela Branda, zwiedza też senną miejscowość. Uwagę kulejącej Viv, przykuwa Księgarnia Ostrzorzepy i Piekarnia Morskiej Pieśni. W księgarni orczyca zaopatruje się w książki i spotyka prowadzącą to miejsce szczurołaczkę Paprotkę oraz jej warczącego gryfeta Prażucha. Jest elf chirurg Skowron, gnomka Gallina, marząca o karierze wojowniczki, strażniczka bramy Iridia, czy ork Pitts, są też rozmowy o książkach. Czym jest tytułowy kościopył? Kim jest homunkulus Tornister? Księgarnie i kościopył, to powieść cosy fantasy, wciągająca, lekka, zabawna, nad całością unosi się zapach piekarni krasnoludki Maylee, aromat jedzenia z oberży Branda i nieunikniony wątek nekromantki. Jedna z lepszych powieści mijającego już roku, ciepła, otulająca, unikalna, dla mnie książkowe must have, czytajcie!
 

 

18 komentarzy:

  1. Warto zajrzeć bo to wciągająca lektura.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakoś z tym gatunkiem literackim mi nie po drodze.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tym razem to nie dla mnie książka, ale na pewno znajdą się jej zwolennicy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajnie, że książka jest wciągająca, lekka i zabawna. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Książka zbytnio mnie nie zaciekawiła, ale na pewno znajdzie swoich czytelników :D
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie wiem, nie bardzo mnie przyciąga taka forma. Może kiedyś?

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie jest to może mój ulubiony gatunek literacki, ale czasami lubię uciec do takiego świata.

    OdpowiedzUsuń