niedziela, 11 sierpnia 2024

Średniowieczny kryminał historyczny! Rogata dusza - Łukasz Malinowski

Średniowieczny kryminał historyczny! Jakież to było dobre! Rogata dusza Łukasza Malinowskiego

 

Rogata dusza - Łukasz Malinowski

Premiera: 10 kwietnia 2024

Wydawnictwo: Skarpa Warszawska

Oprawa: okładka miękka ze skrzydełkami

Książka Rogata dusza, skusiła mnie intrygującym opisem oraz mroczną okładką. Momentalnie wsiąknęłam w świat powieści, chłonąc dobrze skonstruowaną fabułę, osadzoną w Polsce roku 1243. W Lwówku Śląskim, rozpoczyna się trzydniowy turniej rycerski. Niespodziewanie na terenie zamku, znalezione zostają zwłoki. Kto zabił klucznika Stanka ze Strzelina? Czy plotki o grasującym, rogatym Diable, sprawdzą się? Rogata dusza, wciąga jak szalona, książka ma iście unikalny, mroczny, tajemniczy, średniowieczny klimat, autor doskonale namalował słowami nastrój ówczesnego okresu. Kryminalna sprawa morderstw, którą prowadzi sokolnik Raszko Drzemlik, gra tu pierwsze skrzypce, a czytelnik ma niesamowitą przyjemność obcowania z powieścią, zwłaszcza we fragmentach samego Diabła z Lowenberga. Jestem totalnie zachwycona, niesamowicie podobała mi się ta średniowieczna przygoda, idealnie wpasowała się w moje czytelnicze, mroczniejsze gusta. Po książkę powinni sięgnąć nie tylko miłośnicy powieści historycznych, czy fani średniowiecznych klimatów, ale też kryminalni maniacy. Z wielką chęcią obejrzałabym film na postawie tejże książki. Doskonała, jakościowa lektura na sierpniowe wieczory, polecam bardzo!

 

14 komentarzy:

  1. Bardzo lubię przynosić się w czasie czytając książki do okresöw historycznych, więc to coś dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiem komu polecę lekturę tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Od jakiegoś czasu mam tę książkę na oku i możliwe, że po nią sięgnę jak ją znajdę w bibliotece.

    OdpowiedzUsuń
  4. Raczej to nie dla mnie akurat😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawa propozycja dla miłośników takich opowieści!

    OdpowiedzUsuń
  6. *Horned Soul* by Łukasz Malinowski sounds like an enthralling read, especially with its blend of medieval intrigue and crime. The dark atmosphere and the mystery surrounding the tournament and the horned Devil make it a captivating choice for fans of historical and crime genres alike.

    I've just shared a new blog post and would be thrilled if you could check it out. I think it might pique your interest!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I'll check out your blog right away. The book is excellent, worth reading :)

      Usuń
  7. Retro kryminały - choć podchodziłam do nich ostrożnie - przypadły mi do gustu. Więc dlaczego by nie zapuścić się w czasy średniowiecza...

    OdpowiedzUsuń