wtorek, 14 czerwca 2016

Moja nowa, olejowa miłość - Bio olej Tamanu Etja – Naturalny olej Calophyllum Inophyllum Seed Oil :)

Dziś zapraszam Was na pieśń pochwalną o mojej nowej, olejowej miłości, którą stał się Olej Tamanu. Kocham oleje naturalne, nie wyobrażam sobie pielęgnacji skóry ciała, twarzy i włosów bez nich, są  wszechstronnym, cudownym i niezastąpionym dla mnie, codziennym kosmetykiem. Certyfikowany przez Soil Association, bio olej Tamanu, to 100% naturalny, nierafinowany, tłoczony na zimno olej pestek owoców drzewa Tamanu, które podobno nieco przypominają w smaku małe jabłuszka, aby uzyskać około 5 kg, tego drogocennego oleju, należy wykorzystać aż 100 kg owoców, zatem nie dziwi fakt, iż olej nie należy do najtańszych.
 
 
Idealnie pielęgnuje on i odżywia każdy rodzaj cery, świetnie sprawdzi się przy cerach wrażliwych, skłonnych do podrażnień, alergii, wyprysków, suchych, zmęczonych, moja skóra mieszana w kierunku suchej, pokochała go od pierwszego użycia. Zdecydowanie po ten olej powinny sięgnąć osoby dotknięte łuszczycą, czy atopowym zapaleniem skóry. Należy do olejów tłustych, gęstą konsystencją blisko mu na przykład do oleju avocado, jednak pięknie się wchłania, pozostawiając bardzo przyjemną mgiełkę ochronną. Nawilża, zmiękcza i wygładza skórę, będzie idealnym olejem na zbliżające się wielkimi krokami lato, bowiem jest naturalną ochroną przeciwsłoneczną, ale także złagodzi oparzenia, gdy przesadzimy z leżeniem na plaży, tudzież gdy słońce dopadnie nas na szlaku.
 
 
Stosuję go w przeróżnych kombinacjach, można go nakładać bezpośrednio na skórę ciała, ale także mieszać z innymi olejami pół na pół (np. z olejem migdałowym, jojoba), czy dodawać do niego olejki eteryczne, bowiem zapach ma dość specyficzny, nie każdemu się spodoba, choć według mnie, jest piękny i naturalny, jest to woń bardzo silnie orzechowa, powąchajcie skorupkę orzecha włoskiego, to właśnie tego typu zapach, dla mnie świetny! Ma on żółto-zielony kolor, który w żadnym wypadku nie barwi skóry. Olej doskonale ujędrnia skórę, poprawia ukrwienie, świetny jest do masażu (nie podgrzewamy), dodaję go też do balsamu i masła do ciała, wzbogacając ich skład. Olej Tamanu, zawiera cenne, dobroczynne, kwasy tłuszczowe, które łagodzą podrażnienia, regenerują skórę, olej posiada właściwości antybakteryjnie, gojące, odbudowujące. Oczywiście olej świetny jest także w pielęgnacji włosów, jako dodatek do odżywek, masek, wzmacnia, uelastycznia, wygładza włosy, nakładam go też, jako serum na końcówki włosów. Genialnie pielęgnuje też dłonie, paznokcie i skórki przy nich, działa, jak cudowna odżywka. 
 
 
Olej Tamanu firmy Etja, można zakupić w firmowym sklepie, a mieści się on w smukłej, szklanej (ciemne szkło chroni olej przed promieniami słonecznymi) buteleczce 50 ml z praktyczną, czarną pompką, dzięki której możliwa jest dokładna aplikacja oleju. Z etykiety na buteleczce i kartoniku, w którym się mieści, możemy zasięgnąć informacji na temat produktu, jego właściwości i stosowania, w środku odnajdziemy także ulotkę. Zdradzę Wam, że pokochałam ten olej, orzechowa, charakterystyczna woń, otulająco-pielęgnujący efekt, jaki daje, jest jedyny w swoim rodzaju, także bankowo będzie u mnie stałym bywalcem. Znacie olej Tamanu? Jakie oleje zagościły ostatnio u Was? :)

51 komentarzy:

  1. Nie znam, brzmi bardzo ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię olejki tej firmy tego jeszcze nie miałam ale skoro tak zachwalasz to na pewno się skusze.

    OdpowiedzUsuń
  3. Brzmi dobrze bo ochrania przed słońcem:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta ujędrniona skóra mnie kusi ^^

    OdpowiedzUsuń
  5. Mój ulubieniec wśród olei, nie moze zabraknąć go w mojej łazience bo jako jedyny radzi sobie cudownie z wypryskami :D Tylko ten zapach.... mi z kolei przypomina...przyprawę maggi :D Mój chłopak i mama mają podobne zdanie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow super, fajnie, ze działa u Ciebie na wypryski, u mnie doceniam go za nawilżenie i wygładzanie, no i muszę obwąchać zatem tę przyprawę :D

      Usuń
  6. olej tamanu jest jednym z moich ulubionych olei :-) rewelacyjnie radził sobie z moja cerą kiedy pojawiały się jakieś problemy. najcześciej używałam go też w mojej mieszance do OCM

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piątunia :* I do ocm u mnie się super sprawdza :)

      Usuń
  7. Jak widać olej ma wiele zastosowań :)
    Kochana jeśli możesz kliknij w linki w najnowszym poście, dzięki;*

    OdpowiedzUsuń
  8. Podoba mi się, ale ja ogólnie bardzo lubię oleje w pielęgnacji, a ostatnio żadnego nowego nie miałam :P

    OdpowiedzUsuń
  9. Również jestem wielką fanką olejków, ale zazwyczaj sięgam po nie w pielegnacji włosów :)

    zaczarowana-oczarowana.pl

    OdpowiedzUsuń
  10. Słyszałam że dobrze działa na wypryski, kiedyś go wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest wielbiony przez osoby zmagające się właśnie z wypryskami :)

      Usuń
  11. Mam olej tamanu, ale mój pachnie jak rosół. Świetnie sprawdza się nakładany punktowo na niedoskonałosci.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O jaaa nie pomyślałabym o takim porównaniu jego zapaszku :D Ja tez na przebarwienia go stosuję :)

      Usuń
  12. Nie znam, ale poznanie go jest kwestią czasu :) Z olejowych nowości u mnie od kilku dni króluje olej moringa i chyba się polubimy, bardzo! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zapach mógłby mi się spodobać. Jaki egzotyczny ten olej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki egzotyczny nooo i zapach bardzo charakterystyczny ma :)

      Usuń
  14. Ostatnio wpadł mi podobny w ręce w Hebe, ale jakoś nie mam cierpliwości do smarowania się olejkami, no chyba że włosy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja kocham aplikacje olejów, mmm a tak swoją drogą fajnie, ze i w Hebe takie cuda :)

      Usuń
  15. takiego olejku jeszcze nie miałam, ale widzę, że mógłby się sprawdzić u mojego męża, ma potworne problemy z łuszcząca się skóra twarzy

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja używałam oleju tamanu ze strony ZSK i byłam zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno tez jest świetny, ten jest czyściutki, 100% :)

      Usuń
  17. Słyszałam już o oleju tamanu, ale nie miałam jeszcze okazji go wypróbować. Oleje stosuję głównie do włosów, a skoro piszesz że ładnie wygładza i wzmacnia to może go kiedyś przetestuję ^-^

    Zapraszam Na Mojego Bloga Sakurakotoo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez wiele o nim czytałam przed użyciem :) Do włosów jest świetny :)

      Usuń
  18. Zapach bardzo ciekawy muszę przyznać :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie znam go, ale trzeba przyznać, że ma wiele ciekawych działań jak na jeden niepozorny olejek :)

    OdpowiedzUsuń
  20. No brzmi mega :) muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ciekawy olejek, pierwszy raz się z nim spotykam

    OdpowiedzUsuń
  22. Zapach tego olejku porównałabym do magi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę tę przyprawę powąchać, bo kilka dziewczyn te zapachy porównuje :)

      Usuń
  23. ponoć świetny jest na blizny, muszę kupić dla narzeczonego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyśpiesza gojenie, wygładza, także jak najbardziej :*

      Usuń
  24. Słysze o nim dużo dobrego i na pewno go kiedyś kupię :)

    OdpowiedzUsuń