wtorek, 10 lipca 2018

Leśna bajka! O czym szumią drzewa - Peter Wohlleben – Wydawnictwo Otwarte

Jak wiecie kocham las! Książki o tematyce lasu, zajmują zatem na moich książkowych półkach, miejsce szczególne, oto kolejny książkowy skarb autorstwa słynnego Petera Wohllebena!


O czym szumią drzewa - Peter Wohlleben
Premiera: 23 maja 2018
Wydawnictwo: Otwarte
Tytuł oryginalny: Horst du, wie die Baume sprechen?
Tłumaczenie: Ewa Kochanowska
Ilustracje: Diana Karpowicz
Oprawa: Twarda
Ilość stron: 186


Książki, których autorem jest Peter Wohlleben, są mi szczególnie bliskie, zarówno bestsellery takie jak Sekretne życie drzew i Duchowe życie zwierząt, jak i Nieznane więzi natury, zachwyciły mnie, dziś u mnie kolejna wspaniała książka, która wyszła spod jego pióra, oto O czym szumią drzewa! Wszystkie książki Wohllebena, wydane przez Wydawnictwo Otwarte, są tak pięknie wydane, że zapierają dech, zaś w przypadku O czym szumią drzewa, wydawnictwo przeszło moje wszelkie oczekiwania, oczywiście jest to także specyfika tejże książki, która dedykowana jest nie tylko dla dorosłych czytelników, ale także zachwycone będą nią także i dzieci. Twarda, solidna oprawa z rozmawiającymi drzewami, to istny majstersztyk, który podziwiać możemy również na kartach całej książki, to ilustracje Diany Karpowicz, zakochałam się w nich totalnie, również każde dziecko, które pozna tę książkę, pokocha las, także dzięki tym świetnym rysunkom, ze świecą szukać tak pięknie ilustrowanej i graficznie skonstruowanej książki, po prostu leśna bajka.  


O czym szumią drzewa, zachwyca nie tylko wizualnie, to ponownie solidna porcja wiedzy o naturze, drzewach, lesie i zwierzętach. Peter Wohlleben był wiele lat leśnikiem w Zarządzie Lasów Państwowych w Niemczech, po latach, zrezygnował z tej funkcji, na rzecz pracy związanej z realną ochroną przyrody, założył Akademię Leśną i pisze wspaniałe książki, jego przemyślenia proekologiczne, zdecydowanie bliskie są mojemu sercu, oby jak najdłużej zarażał czytelników na całym świecie miłością do natury, czyni to bowiem idealnie.



 Wkraczamy do lasu, to tu czeka na nas wiele ciekawostek i sekretów, jakie drzewa skrywają, autor zachęca dzieci, by poznawały las, szanując jednocześnie zwierzęta, dla których las, jest domem, wkraczamy do innego świata, gdzie drzewa żyją, porozumiewają się, łączą, koegzystują ze zwierzętami, ba nawet mają sąsiadów i swoje dzieci! Książka powinna znaleźć się w biblioteczce każdego dziecka, uczy bowiem poszanowania dla natury i miłości do zwierząt. Świetnym pomysłem autora jest włączenie najmłodszych do życia lasu, możemy zorganizować dziecku zadania, quizy, skłaniamy je do obserwowania lasu. Szukamy więc grzybów, liczymy słoje, obserwujemy mrówki, kompletujemy liście, rozpoznajemy gatunki drzew! O czym szumią drzewa, to zdecydowanie kolejne, książkowe must have, totalnie musowe, jeśli macie dzieci, Wohlleben po raz kolejny udowadnia bowiem, że las, to iście magiczne miejsce, a natura i człowiek, to dwie nierozerwalne części naszego świata!



14 komentarzy:

  1. cudo, też chciałabym mieć tą książkę, znam inne pozycje Peter Wohlleben :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę zachwycająca :) Ja też, mam wszystkie :D

      Usuń
  2. Ja mam słabość do takich bajek. Półki dzieciaków już się uginają, a i tak pewnie bym się na tą skusiła gdybym na nią trafiła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla dzieci, to mus! Dla Ciebie tez leśna przygoda :)

      Usuń
  3. O jaka urocza bajka, piękne wydanie. Musze zapisać ją na zaś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wygląda, jak bajka, ale sporo tu dobrej wiedzy i zabawy leśnej :)

      Usuń
  4. autora nie znam, ale bardzo zaciekawiła mnie oryginalna tematyka jego książek :) Muszę chodź jedną jego książkę przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam... wszystkie :D Naprawdę wspaniale pisze i zaraża dobrą energią do Natury :)

      Usuń
  5. Wspaniałe są książki tego autora :)

    OdpowiedzUsuń