czwartek, 28 maja 2020

Raróg - Anna Sokalska - Wydawnictwo Lira – Ciekawy, rodzimy kryminał psychologiczny w mrocznym klimacie!

Doskonale wiem, że pośród Was, jest mnóstwo miłośników literatury kryminalno-sensacyjnej. Jako totalna maniaczka tego typu klimatów, z wielkim zainteresowaniem, już w zapowiedziach śledziłam powieść, o której u mnie więcej dziś, oto Raróg, autorstwa Anny Sokalskiej.


Raróg - Anna Sokalska
Premiera: 22 maja 2020
Wydawnictwo: Lira
Oprawa: okładka miękka
Ilość stron: 336


Polska pisarka, Anna Sokalska, to wrocławianka, radca prawny i kickbokserka, miłośniczka twórczości bliskiego mi Lovecrafta i Camusa, na swym koncie ma już świetny cykl urban fantasy Opowieści z Wieloświata, w którego skład wchodzą powieści Wiedźma, Żertwa i Kuglarz, będący finalną odsłoną serii, każda z nich gościła na łamach mojego bloga, bowiem jest to zdecydowanie mój, książkowy klimat. Czy zatem nowa powieść autorki, zatytułowana Raróg, również przypadła mi do gustu? Jest to świeżutka nowość Wydawnictwa Lira, którą zdobi świetna, mroczna, oddająca klimat powieści okładka, koniecznie poszukajcie jej na półkach internetowych, jak i stacjonarnych księgarni, bowiem już zdradzę Wam, że naprawdę warto. To świetna powieść kryminalna, z sensacyjną nutą i tajemnicą rodem z thrillerów psychologicznych. Fabuła jest wciągająca, bardzo oniryczna, mroczna, owiana specyficzną mgłą, ciemny klimat powieści zasługuje zdecydowanie na uwagę. Mamy tu świat mafijnych spraw, ale też psychologiczne ścieżki wnętrza człowieka. Sonia Kosowicz, jako mała dziewczynka, przez porachunki mafijne, straciła ojca, był on bossem lokalnej mafii. Już jako dorosła kobieta, Sonia próbuje poznać losy matki i wyjaśnić sprawę zabójstwa ojca. Wewnętrzne rozterki bohaterki, to jakby oś powieści, mamy tu mroczny świat gangsterów i jednocześnie próbę podjęcia walki z samą sobą. Smaku całości, dodają ciekawe, słowiańskie nawiązania. Świetna, wciągająca powieść z unikalnym klimatem, zdecydowanie godna polecenia! 


27 komentarzy:

  1. Nie słyszałam wcześniej o tej autorce. Dzięki, że o niej piszesz, bo lubię taką literaturę. Mam nadzieję, że książka wpadnie w moje czytelnicze łapki!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka warta uwagi, zwłaszcza, jeśli lubisz takie klimaty :)

      Usuń
  2. Bardzo lubię książki kryminalno- sensacyjne, książka wydaje się bardzo ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo, że trafiłam w gusta :) Polecam :)

      Usuń
  3. Lubię takie mroczne klimaty więc może skuszę się na tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uu, skuszę się :) Kryminał psychologiczny to jest to!

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwszy raz słyszę o tej książce oraz o autorce :) Myślę, że mi by się mogla spodobać :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Tajemnica, mrok, mafijne sprawy i psychologiczne ścieżki? Tak, tak, tak. Jestem kupiona, przekupiona, wszystko na raz! Kolejny przykład, że warto się otwierać na naszych rodzimych twórców :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, zdecydowanie :) Powieść warta polecenia :)

      Usuń
  7. ooo tak to jest coś dla mnie:D

    OdpowiedzUsuń
  8. To nie jest mój gatunek, ale mojej koleżance na pewno ta książka przypadnie do gustu :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie słyszałam jeszcze o tej autorce, ale lubię mroczne historie ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam tego typu książki, więc z chęcią przeczytam 😉

    OdpowiedzUsuń
  11. Niedosyć że ciekawa książka, to jeszcze autorka która ma bardzo różnorodne zainteresowania :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Sounds a great psychological thriller book!

    OdpowiedzUsuń
  13. Kryminał psychologiczny w mrocznym klimacie, to zdecydowanie coś dla mnie. 😊

    OdpowiedzUsuń