środa, 28 lipca 2021

Debiutancka, bardzo klimatyczna powieść - Tajemnica Jareda Straya - Adam Szabat

Moje czytelnicze lato, to przede wszystkim kryminały, dziś u mnie powieść, która stricte czystym kryminałem nie jest, zaś jej ciekawy klimat i tajemniczość, zachwyca i wciąga bez reszty.

 

Tajemnica Jareda Straya - Adam Szabat

Premiera: 7 lipca 2021

Wydawnictwo: Lira

Oprawa: okładka miękka

Ilość stron: 336


Tajemnica Jareda Straya, to książka, którą napisał debiutujący Adam Szabat. Powieść intrygowała mnie już przy lipcowych zapowiedziach, bowiem uwielbiam wszelkie, mroczne zakamarki literatury, a dodatkowo bardzo lubię debiuty. Autor jest wokalistą, kompozytorem, autorem tekstów piosenek, scenariuszy teatralnych i trenerem wokalnym, mieszka z rodziną w Hrubieszowie. Tajemnica Jareda Straya, gatunkowo z pewnością nie jest typowym kryminałem, mamy tu specyficzny klimat, pełen tajemnic, swoistej magii i ludzkich emocji. W inicjującym powieść rozdziale, w roku 1986, wraz z listonoszem imieniem Deryl, jesteśmy świadkami prawdopodobnego samobójstwa starszego mężczyzny, następnie już poznajemy głównego bohatera. Leon Kornas, jest z wykształcenia dziennikarzem, od przyjaciółki Marty, z którą prowadzi sklep warzywny, otrzymuje książkę Jareda Straya, pod tytułem Gniazdo, która zachwyca go i angażuje. Szukając informacji o amerykańskim autorze, Leon natrafia na wiele tajemnic. Intryguje go przesłanie książki, życie i pochodzenie pisarza, w związku z tym trafia na klimatyczny Dwór Horowieckich w Wilkowicach, gdzie w towarzystwie Barbary Horowieckiej, prowadzącej tamże hotel, zgłębia zawiłą historię i poznaje sekrety rodziny. Tajemnica Jareda Straya, wciągnęła mnie niesamowicie, książkę przeczytałam w jeden, lipcowy dzień, powieść napisana jest bowiem przystępnym językiem, a ciekawie i przyjemnie poprowadzona fabuła nie pozwala na nudę. Warta uwagi, ciekawa propozycja dla miłośników tajemniczych, mrocznych klimatów kryminalnych!


 

 

 

14 komentarzy:

  1. Może kiedyś, aż tak mnie nie ciekawi, a mam całą szafę zasypana kryminałami xd

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam zatem na przyszłość, klimat ma wspaniały :)

      Usuń
  2. możliwe że się skuszę na urlop jak znalazł

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie mroczne klimaty. Zapisuję sobei tytuł tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobremu debiutowi nigdy nie odmawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię tajemnicze historie❤

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten klimat książki mnie zachęca :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo zaciekawiła mnie Twoja recenzja, chętnie przeczytam książkę, tytuł zapisany :)
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń