wtorek, 27 lipca 2021

Kryminał policyjny na lato - Czynności wyjaśniające - Sebastian Bachniak

Na brak literatury kryminalnej u mnie, chyba nie możecie narzekać, sensacja, mroczne zakamarki literatury, ponownie dziś okupują moje strony, oto kolejny, doskonały kryminał policyjny od Wydawnictwa Lira.

 

Czynności wyjaśniające - Sebastian Bachniak

Premiera: 9 czerwca 2021

Wydawnictwo: Lira

Oprawa: okładka miękka

Ilość stron: 416


Debiutancka powieść Sebastiana Bachniaka, zatytułowana Czynności wyjaśniające, od czerwca dostępna jest w księgarniach. Krótko po premierze, dobrałam się do niej, bowiem bardzo lubię kryminalne debiuty, które potrafią bardzo pozytywnie zaskoczyć. Autor Sebastian Bachniak, mieszka w Częstochowie, pracuje w policji, lubi planszówki i piosenki żeglarskie. Dlaczego warto zwrócić uwagę na jego debiutancką powieść? Kusi ona ciekawą, mroczną okładką, a fabuła doskonale spełnia wymagania nawet tak wymagającej maniaczki kryminalnej, jaką jestem. Poznajemy zatem głównego bohatera, podkomisarz Szymon Hołysz, w prologu książki, przesłuchiwany jest przez funkcjonariuszkę Biura Spraw Wewnętrznych Policji w sprawie wypadku, do którego doszło w Kokawie, zginęła tam czteroosobowa rodzina z dwójką malutkich dzieci, po tym przenosimy się fabularnie siedem miesięcy wcześniej. Technik kryminalistyki Hołysz, z polecenia komendanta, rozmawia z psychologiem, przybliża swoje życie, gdy otrzymał pracę w policji i jak poznał zmarłą już, ukochaną żonę Annę, został wówczas sam z dwójką dzieci, córką Jagodą, synem Mikołajem i ich suczką Miłką, jego świat legł w gruzach. Hołysz z wieloma trudami wraca do pracy, jednak zostaje przeniesiony na Komisariat Policji w Działoszynie, gdzie przeprowadza się, tam musi rozwiązać trudną sprawę wypadku samochodowego, w którym sprawca zbiegł z miejsca zdarzenia. Książka wciąga od początku do końca, Hołysz to postać z krwi i kości, pełna wielu emocji, skomplikowanych, życiowych rozterek, mężczyzna, policjant i jednocześnie ojciec. Czytelnik z nieustanną ekscytacją, śledzi postępowanie, które niebezpiecznie jest bardzo blisko związane z Hołyszem. Dodatkowo w filharmonii, na koncercie, policjant poznaje śpiewającą, intrygującą Olgę Wysocką. Czynności wyjaśniające, to doskonały wybór na urlopową, kryminalną lekturę z nutą obyczajową, polecam wrzucić tę książkę do wakacyjnej, czytelniczej walizki!


 

 

11 komentarzy:

  1. Będę pamiętała o tym tytule, gdyż lubię tego typu klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja druga połówka właśnie czyta tę książkę. Później ja ją przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Brzmi zachęcająco, więc będę miała ją na uwadze :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie miałam przyjemności jeszcze, ale mogłaby mi się spodobać.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mogłabym się skusić, fabuła mnie zainteresowała :)

    OdpowiedzUsuń