piątek, 9 lipca 2021

Historia na lato - Kazimierz Odnowiciel. Roztropny polityk, zwycięski wódz - Mariusz Samp

Uwielbiam zanurzone w historii książki Wydawnictwa Lira. Tym razem sięgnęłam po świeżutką nowość, bowiem zaledwie kilka dni temu, książka Kazimierz Odnowiciel. Roztropny polityk, zwycięski wódz, zagościła na półkach księgarni.


Kazimierz Odnowiciel - Mariusz Samp

Premiera – 21 czerwca 2021

Wydawnictwo: Lira

Oprawa: okładka miękka

Ilość stron: 304


Kazimierz Odnowiciel, to zdecydowanie bardzo ciekawa postać historyczna, a dziś zdecydowanie za mało się o nim mówi w naszej historii, zatem naprawdę warto poznać bliżej jego pasjonujące dzieje. Mariusz Samp, historyk i doktor nauk humanistycznych, odkrywa przed nami intrygujące karty historii i pokazuje czytelnikowi Kazimierza Odnowiciela w nowym świetle. Miłośnicy historii naszego kraju, do których oczywiście, także jako polonistka, z przyjemnością należę, koniecznie powinni sięgnąć w te wakacje po ten tytuł. Dlaczego wnuk Chrobrego i syn Mieszka II, często traktowany jest po macoszemu w publikacjach historycznych? Naprawdę warto o nim poczytać, by dowiedzieć się, iż to on właśnie, obejmując władzę w roku 1034, działał przez kilkanaście lat dla dobra państwa pierwszych Piastów, podnosząc je z upadku i kryzysu. Kazimierz Odnowiciel, był nie tylko myślącym i roztropnym politykiem, który podczas swych działań, napotykał na szereg trudności, ale też odważnym wojownikiem. Książka zapoznaje nas też z okresem przed panowaniem Kazimierza Odnowiciela, zaś na jej końcu znajdziemy szczegółową bibliografię, przypisy oraz ciekawe tablice genealogiczne z przodkami, dziećmi, wnukami i krewnymi Kazimierza Odnowiciela. Idealna lektura dla historycznych maniaków, polecam wrzucić do wakacyjnej walizki. 


 

 

 

 

25 komentarzy:

  1. Ja akurat fanką takich ksiażek nie jestem, ale znam miłośnika, który pochłania takie ksiażki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię książki historyczne, więc z chęcią chciałabym przeczytać zaprezentowaną :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Polecę tę książkę mojej teściowej. Ona lubi tego typu klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie do końca moja tematyka, średnio lubię historię, ale wiem komu książka się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam serdecznie ♡
    Historia to zdecydowanie nie jest mój konik, ale tak cudowną książkę aż chce się przeczytać :) Jak będę miała okazję, pewnie zajrzę do tego tytułu :) Świetna recenzja!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  6. Pisałam maturę z Piastów, więc z przyjemnością sięgnę po tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Rzeczywiście.. niewiele wiem o Kazimierzu Odnowicielu, więc chętnie po książkę sięgnę! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. eee no nie dla mnie;p mężu może by się bardziej zaciekawił:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie jestem za takimi historycznymi książkami :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo, naprawdę bardzo rzadko sięgam po tego typu pozycje :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Trochę odświeżam sobie wiedzę z historii w czasie nauki z córką. Książkę z chęcią przeczytam, bo postać niezwykle ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Średniowiecze to moja ulubiona epoka. A książka jak najbardziej dla mnie. Nota bene niedawno ulica w moim miasteczku z 18 stycznia zmieniła nazwę na Kazimierza Odnowiciela.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń