poniedziałek, 1 lipca 2019

Mroczny, kryminalny thriller od Edipresse Książki – Widzę cię - Lisa Jewell – Książka na lato – Część 4 – Niebezpieczna obsesja - Nie tylko ty obserwujesz…

Doskonale wiem, iż podczas letnich, słonecznych dni, wielu z Was, podobnie jak ja, lubuje się niezmiennie w mrocznych zakamarkach literatury i sięga po kryminały, sensację i thrillery. Dziś bardziej mroczna odsłona mojej serii - Książka na lato!


Widzę cię - Lisa Jewell
Tytuł oryginalny: Watching You
Premiera: 24 kwietnia 2019
Tłumaczenie: Danuta Śmierzchalska
Wydawnictwo: Edipresse Książki
Oprawa: miękka
Ilość stron: 336

Widzę cię, to najnowsza książka Lisy Jewell, bestsellerowej autorki między innymi hitu Kiedy ciebie nie ma, który czytałam w zeszłym roku. Lisa Jewell, bardzo popularna, brytyjska pisarka, zachwyciła mnie ponownie lekkim stylem, dobrym piórem i zmyślną, wciągającą fabułą. Powieść zwróci Waszą uwagę na półkach księgarni ciekawą i dopracowaną okładką, która przyciągnie oko kryminalnych miłośników. Mamy tu świetne wykończenia lakierem i mroczne, akcenty w ciemnych barwach. Książkę pochłania się ekspresowo, wciąga od pierwszej strony, nie można się od niej oderwać, a w dynamikę wciągają nas krótkie, acz treściwe rozdziały. Przystępny styl Lisy Jewell, powoduje, iż kryminał Widzę cię, czyta się z nieukrywaną przyjemnością. Podobnie, jak w Kiedy ciebie nie ma, mamy tu ciekawą i dynamiczną akcję, choć zaskakują momenty, gdzie przeważa klimat, dając nam dobrą nutę thrillera.


 Prolog ujawnia nam kryminalną sprawę o brutalne morderstwo, którą zajmuje się detektyw Rose Pelham: (…) na jej podłodze leży ciało z twarzą w wielkiej kałuży krwi, kształtem przypominającej nerkę. Nóż, którego użyto, leży w zlewie, dokładnie umyty namydloną gąbką. Ofiara została zaatakowana z furią (…). Małe, pełne pięknych domów osiedle Melville Heights i tajemnice jego mieszkańców, każdy gra tu swą rolę, udaje szczęście i zakłada maskę, jednak prawda często jest inna i bańka mydlana pęka i ujawnia realny obraz. Thomas, to ceniony dyrektor liceum, mieszka tu wraz z żoną i synem. Joey Mullen, wraca wraz z mężem do Melville, stara się ogarnąć swe życie, jednak dużo starszy, poznany, przystojny mężczyzna nie chce opuścić jej myśli, jest nim właśnie Tom Fitzwilliam, którego dziewczyna nieustannie i chorobliwie obserwuje, cóż z tego wyniknie? Niebezpieczna obsesja obserwacji, dotyka zaś nie tylko Joey… Powieść pomiędzy fabułą, serwuje nam ciekawe i sięgające sedna przesłuchania w sprawie morderstwa, całość wciąga i naprawdę ciekawie prowadzi czytelnika do rozwikłania sprawy, świetny, obyczajowo-kryminalny thriller na lato, przeczytajcie koniecznie! 

 

42 komentarze:

  1. Książkę na pewno przeczytam, bo już czeka w mojej biblioteczce. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Bliżej jesieni ta propozycja mogłaby wpaść w moje ręce:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesienią na pewno klimatycznie pasuje, ale i latem polecam :)

      Usuń
  3. Koniecznie popytam o nią w bibliotece, bo lubię takie klimaty ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie, polecam tez od razu Kiedy ciebie nie ma :)

      Usuń
  4. Uwielbiam kryminały. Podobają mi się też książki tej autorki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię kryminały, zapowiada się obiecująco :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Moje klimaty, kocham thrillery i kryminały :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ta książka to zdecydowanie moje klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  8. Kryminały czytam przez cały rok, nie tylko latem :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam tę książkę na swojej liście tych do kupienia i przeczytania. To mój ulubiony typ literatury.

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubię taki mroczny dreszcz emocji latem, więc myślę że książka by mi się spodobała. Okłada rzeczywiście super pomyślana :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jestem ciekawa czy polubilibyśmy się z tą książką :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Coś czuję, że fabuła by mnie wciągneła :D Kiedy znajdujesz czas na książki ? Ja ciągle czytam jedna i tą samą hihi ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nocki zarywam :D No i każdą wolną chwilę łapię :)

      Usuń
  13. bardzo bardzo w moim guście oj tak:)

    OdpowiedzUsuń
  14. awesome article..
    thanks for sharing :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Coś dla mnie, już czuję ten dreszczyk emocji 😉

    OdpowiedzUsuń
  16. Tytuł już znalazł się na mojej liście do przeczytania!

    OdpowiedzUsuń