wtorek, 16 marca 2021

Sensacyjny kryminał z ciekawą, historyczną alternatywą - Czarny Bałtyk - Maciej Paterczyk – Nowość Wydawnictwa Lira

W pierwszych premierach Wydawnictwa Lira tego roku, polecałam Wam, by wypatrywać na półkach powieści Czarny Bałtyk, która ukazała się niedawno. Czy książka, na którą nie ukrywam, czekałam z niecierpliwością przypadła mi do gustu i spełniła spore oczekiwania? Zapraszam na moją recenzję!


Czarny Bałtyk - Maciej Paterczyk

Premiera: 10 lutego 2021

Wydawnictwo: Lira

Oprawa: okładka twarda

Ilość stron: 394


Czarny Bałtyk, to powieść, którą napisał Maciej Paterczyk, jest to moje pierwsze spotkanie z tymże autorem, który na swym koncie ma już trzy książki, ukończył historię i dziennikarstwo na Uniwersytecie Szczecińskim. Powieść jest wspaniale wydana, intrygująca okładka zdecydowanie przyciąga oko, a twarda oprawa sprawia, iż książka będzie też doskonałym prezentem. Nie jest to typowy kryminał, mamy tu sensacyjną powieść w retro klimacie z ciekawą, historyczną alternatywą. Tłem fabuły jest powojenna rzeczywistość, która potoczyła się nieco inaczej, niż przedstawia to historia. Przewrotnie w roku 1949, Kołobrzeg bez zniszczeń wita nas szumem morza i klimatycznym, ogromnym hotelem Czarny Bałtyk, w którym dochodzi do morderstwa. W podzielonym na część polską i żydowską hotelu, zabito Zeldę Sofer, któż dopuścił się zbrodni? Sprawa trafia w ręce aspiranta Konstantego Majskiego i nowej policjantki Walerii Singer z komendy miejskiej, czy w obliczu strajków i piętrzących się konfliktów, uda się znaleźć zabójcę? Czarny Bałtyk, wciąga jak szalony, książkę czyta się bardzo szybko i z wielką przyjemnością, zachwyca unikalny, specyficzny, mroczny klimat i ciekawie skonstruowana, postępująca fabuła. Polecam tę powieść przede wszystkim miłośnikom mrocznej sensacji, absolutnie genialna książka na wiosenne, kryminalne wieczory!


 


12 komentarzy:

  1. I mnie, i mojej koleżance oraz mamie by sie spodobała ta książka, nasze klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że ta książka mogłaby mnie wciągnąć. Lubię takie klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  3. O książce czytałam już wiele dobrego i sama również chcę ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Już od dawna mam ochotę przeczytać tę książkę;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie miałam okazji jej czytać, ale koleżanka tak i bardzo jej się podobała : )
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Już sama okładka jest intrygująca i zachęca do lektury.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeden z bardziej klimatycznych kryminałów, jakie czytałam ostatnio :)

      Usuń