piątek, 3 września 2021

Stowarzyszenie Srok. Jedna to smutek... - Zoe Sugg, Amy McCulloch - Młodzieżowa powieść w mrocznym klimacie kryminalnym!

Kończąc książkowe lato, sięgnęłam po powieść. Stowarzyszenie Srok. Jedna to smutek... to pierwszy tom serii, której po lekturze tejże książki, z pewnością będą wypatrywać.


Stowarzyszenie Srok. Jedna to smutek…Tom 1

 Zoe Sugg, Amy McCulloch

Premiera: 28 lipca 2021

Wydawnictwo: Insignis

Tytuł oryginalny: The Magpie Society: One for Sorrow

Tłumaczenie: Anna Kłosiewicz

Oprawa: okładka miękka ze skrzydełkami

Ilość stron: 416 


Moją miłość do mrocznej literatury kryminalnej znacie, zatem nie dziwi fakt, iż skusiłam się na pierwszą odsłonę cyklu autorstwa duetu Zoe Sugg i Amy McCulloch. Typowo młodzieżowa, lekka powieść w mrocznym klimacie kryminalnym pod pięknym tytułem Stowarzyszenie Srok. Jedna to smutek…, to książka skierowana do młodego czytelnika, zaś postanowiłam zaryzykować i zaintrygowana ciekawą fabułą pochłonęłam książkę w letnie wieczory. Powieść zdobi wspaniała, kusząca moje oko okładka, jest to pierwszy tom cyklu, zatem warto wypatrywać drugiej odsłony Stowarzyszenia Srok. Książka ma dwie autorki, Zoe Sugg, to blogerka, youtuberka i bizneswoman, autorka serii Girl Online, obecnie Zoe oczekuje dzidziusia, zaś Amy McCulloch, mieszkająca w Londynie, jest pisarką i redaktorką, która lubi góry. Stowarzyszenie Srok. Jedna to smutek…, czyta się szybko i bardzo przyjemnie, powieść napisana jest przystępnym, żywym, dynamicznym językiem, z perspektywy dwóch bohaterek. Mamy zatem opowieść oczami Audrey Wagner, Amerykanka, która wraz z tatą przeprowadza się z Georgii, teraz uczęszczać będzie do angielskiej szkoły Illumen Hall, gdzie wita ją dyrektorka, pani Abbott. Przydzielono jej pokój w Domu Heliosa, sypialnię dzieli z jedną z najlepszych uczennic, jest nią Ivy Moore-Zhang, której oczami poznajemy drugą perspektywę powieści. Dziewczyny są zupełnie inne. (…) wszystko w niej zdaje się krzyczeć, że nigdy w życiu się nie dogadamy. Już na początku Audrey, dowiaduje się, iż pokój, w którym zamieszkała, zajmowała wcześniej Dolores Radcliffe, ciało owej Loli, znaleziono pamiętnej nocy, gdy trwała impreza szkolna. Na piasku spoczywało nieruchomo ciało dziewczyny, fale lizały podeszwy jej stóp. (…) Na jej plecach widać było skomplikowany tatuaż sroki. Razem z bohaterkami, rozpoczynamy zatem rok szkolny, poznajemy uczniów i zasady panujące w szkole. Illumen Hall, przypomina nieco Hogwart, a powieść cały czas utrzymana jest w mrocznym klimacie. Jest ktoś, kto wie, któż zabił Lolę, grozi też kolejnymi morderstwami, czy sprawa zostanie wyjaśniona? Stowarzyszenie Srok. Jedna to smutek... to młodzieżowa, przyjemna, a jednocześnie wciągająca i mroczna powieść, która przypadnie do gustu miłośnikom lżejszych kryminałów, polecałabym ją też fanom klimatycznych seriali z gatunku young adult, zdecydowanie warto po nią sięgnąć!

     

 

20 komentarzy:

  1. Książka już u mnie. Nastawiam się na wciągającą lekturę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Coś dla mnie! Zapisuję sobie tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
  3. lubię czasami sięgać po książki dla młodzieży:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdecydowanie dla mnie książka :) I tak, nagroda dotarła, dziękuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czasami lubię sięgnąć po tego rodzaju klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  6. Kusi ten tytuł - już parę razy widziałam go w salonach Empiku zaraz przy wejściu :)

    Pozdrawiam Zakładka do Przyszłości

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie widziałam wcześniej tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  8. Chyba jednak odpuszczę ten tytuł, mam spory zapas książek chyba już do końca przyszłego roku :D

    OdpowiedzUsuń