poniedziałek, 12 grudnia 2022

Magiczne urban fantasy - Wiedźmy Kijowa. Miecz i krzyż - Łada Łuzina

Nie ukrywam, iż już przy zapowiedziach wydawniczych, książka Wiedźmy Kijowa, zwróciła szczególnie moją uwagę. Powieść przeczytałam w pierwsze, grudniowe dni, pora zatem na moją recenzję, zapraszam ciepło!

 

Wiedźmy Kijowa. Miecz i krzyż - Łada Łuzina

Premiera: 12 października 2022

Wydawnictwo: Insignis

Tytuł oryginalny: Київські відьми. Меч і Хрест

Cykl: Wiedźmy Kijowa - Tom 1

Tłumaczenie: Gabriela Sitkiewicz

Oprawa: okładka miękka

Ilość stron: 656

Wiedźmy Kijowa. Miecz i krzyż, to pierwszy tom cyklu Wiedźmy Kijowa. Seria ta, przyniosła autorce dużą popularność, dzięki niej Łada Łuzina, jest na Ukrainie jedną z najpoczytniejszych pisarek, czy na naszym rynku wydawniczym również odniesie sukces? Jestem o tym przekonana, bowiem książka naprawdę zachwyca. Jest to klimatyczne urban fantasy, skąpane w historii, magii i słowiańskiej aurze. Książka jest dość obszerna, zaś wciąga, jak szalona, powieść czyta się z wielką przyjemnością, jeśli lubicie klimaty rodem z Mistrza i Małgorzaty Bułhakowa, musicie sięgnąć po Wiedźmy Kijowa. Trzy różne kobiety, mieszkające we współczesnym Kijowie, niespodziewanie połączy wiele. Masza, Dasza i Katia, po śmierci Kijowicy - wiedźmy, przejmują jej moce. (…) A potem wszystkie jednocześnie stałyśmy się wiedźmami? Czy wiedźmy dadzą radę w starciu z morderczym demonem i uchronią Kijów? Powieść ocieka mrocznym klimatem, są tu kruki, koty, magia, diabeł, sabat, czary, miotły, jednocześnie też ważne dla fabuły miasto Kijów i unosząca się kobiecość. Czarny kruk zjawił się nie wiadomo skąd i leciał nad nimi, dumnie rozpościerając skrzydła. Polecam z całego serca, ideał książkowy na zimowe wieczorki.  


 

10 komentarzy:

  1. Ciekawa recenzja, ale książka nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo intrygująca szata graficzna, ale póki co nie jestem zainteresowana jej wnętrzem ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam mistrza i Małgorzaty. Więc trudno jest mi powiedzieć czy i ta książka do mnie trafi, ale nie mówię jej nie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Po takim poleceniu chyba skuszę się na tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Niezły grubasek z tej książki :) i treść wydaje się bogata we wrażenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cudny grubasek, cztery wieczorki u mnie zeszły z tą książką :)

      Usuń